اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نشست دوستان سوریه در استانبول و تلاش برای تسلیح معارضان

معارضان خارج نشین سوریه امیدوارند که نشست امروز دوستان سوریه در استانبول به توافق برای تسلیح معارضان منجر شود.

نشست دوستان سوریه در استانبول و تلاش برای تسلیح معارضان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «انباء مسکو»، مجموعه به اصطلاح «دوستان سوریه» که کشورهای عربی و غربی مخالف با حکومت بشار اسد را شامل می‌شود امروز به همراه «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در استانبول گرد هم می‌آیند.

یک منبع آگاه معارضان سوری که در جلسات اولیه این نشست شرکت کرده تأکید کرد که نشست امروز نقطه عطفی در بحران سوریه خواهد بود.

این مقام بلندپایه که نخواست نامش فاش شود افزود: دلیل اصلی نشست امروز امکان تسلیح معارضان است، البته کشورهای عضو مجموعه دوستان سوریه حق ما برای دفاع از خودمان را به رسمیت می شناسند و اکنون باید ابزار لازم برای آن را در اختیار ما قرار دهند.

این منبع به صورت رسمی تأکید نکرد که معارضان و دوستان سوریه در این زمینه به توافقی قطعی رسیده اند این در حالی است که قدرت های غربی در مجموعه دوستان سوریه تا کنون آشکارا پیشنهاد تسلیح معارضان را مطرح نکرده اند که نشان دهنده ترس آنها از رسیدن این سلاح ها به گروه های تندرو مانند جبهه النصره است.

این منبع در ادامه خبر داد که کشورهای عربی مانند عربستان و قطر مسئولیت ارسال سلاح به سوریه را به عهده خواهند گرفت در حالی که ایالات متحده و برخی کشورهای دیگر مسئولیت آموزش معارضان و ارسال کمک‌های غیر کشنده را به عهده خواهند داشت.

وی گفت: برخی کشورها می‌خواهند کمک‌های غیر کشنده برای معارضان ارسال کنند که این کمک‌ها در کنار کمک‌های اطلاعاتی و آموزشی قابل قبول است.

از سوی دیگر یک مقام در وزارت امور خارجه آمریکا که در سفر کری به استانبول وی را همراهی می‌کند تأکید کرد که واشنگتن تا پایان هفته آینده اعلام می کند که می‌خواهد برای ائتلاف معارضان و شورای نظامی معارضان کمک‌های غیر کشنده بیشتری ارسال کند.

این مقام افزود: میزان و جزئیات این کمک هنوز اعلام نشده است اما مقامات آمریکایی با رهبران معارضان برای تعیین نوع نیازهایشان گفت‌وگو خواهند کرد.

در همین راستا سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد که «گیدو وستروله» وزیر امور خارجه آلمان نیز در این نشست حضور خواهد داشت و با رهبران ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول