اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مخترع زنجانی خبر داد

طراحی و ساخت فیلتر هوشمند در زنجان/ ساخت شوکر بدون نیاز به شارژ مجدد

مخترع زنجانی از طراحی و ساخت فیلتر هوشمند در زنجان خبر داد.

طراحی و ساخت فیلتر هوشمند در زنجان/ ساخت شوکر بدون نیاز به شارژ مجدد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمید نوروزی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز رشد سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اظهار کرد: آلودگی هوا به ویژه در شهرهای صنعتی همچون تهران سلامتی هموطنان را به خطر می‌اندازد.

وی با بیان اینکه طرح فیلتر هوشمند برای ساخت فیلتر تصفیه هوای خروجی کارخانه‌ها و مراکز صنعتی کاربرد دارد، افزود: با راه‌اندازی این سیستم از خروج ذرات معلق در دودکش کارخانه‌ها جلوگیری می‌شود.

این مخترع ادامه داد: این سیستم آلاینده‌ها را تصفیه کرده و میزان آلاینده‌ها را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در صورتی که سیستم تصفیه روشن نباشد و یا عملکرد مطلوب نداشته باشد، فیلتر آلارم خود نسبت به فعال نبودن سیستم تصفیه و یا عملکرد پایین سیستم تصفیه هشدار می‌دهد.

*ساخت اسلحه ابتکاری تک تیرانداز

علی سپهری نیز در این جلسه با اشاره به ساخت اسلحه ابتکاری تک تیرانداز خاطرنشان کرد: بهبود سیستم نشانه‌روی، افزایش برد سلاح همزمان با کاهش طول اسلحه از مزیت‌های این طرح نسبت به سایر طرح‌های مشابه است.

اعظم اوجاقلو نیز از ساخت ژنراتور رلوکتانسی خطی لایه‌ای خبر داد و افزود: تبدیل حرکت خطی به انرژی الکتریکی، قابلیت کار در فرکانس بالا و توان بالا از ویژگی‌های این طرح است.

وی ادامه داد:‌ قابلیت هیبرید شدن با موتور درونسوز، قابلیت جوشکاری فلزات غیر همجنس، عدم نیاز به فیلتر و فلز پرکننده، عدم ایجاد تشعشع، عدم ایجاد ذوب حین جوشکاری از دیگر مزیت‌های این طرح است.

یک مخترع زنجانی نیز در این مراسم از ساخت شوکر الکتریکی خبر داد.

مسعود پرویزی گفت: قابلیت استفاده مکرر بدون نیاز به شارژ، برد بیشتر تا 50 متر و ساختمانی ساده و کارآمد از ویژگی‌های این شوکر است.

انتهای پیام/73003/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول