اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گروهی از سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه:

حملات هواپیماهای بدون‌ سرنشین منجر به تنفر فزاینده از آمریکا شده است

گروهی از سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه آمریکایی با تشکیل اولین جلسه رسیدگی به مشروعیت و پیامدهای حملات هواپیمایی پهپادها در خارج از این کشور، تاکید کردند استفاده از این پهپادها منجر به تنفر فزاینده از آمریکا شده است.

حملات هواپیماهای بدون‌ سرنشین منجر به تنفر فزاینده از آمریکا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، گروهی از قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا بعد از ظهر روز گذشته (سه شنبه) بحث و گفت‌وگویی غیر معمول و علنی را درباره قانونی بودن و عواقب ناخواسته کشتارهای هدفمند آمریکا در خارج از این کشور برگزار کردند آن هم در شرایطی که طرح درخواست های مربوط به نظارت قاطعانه تر روی استفاده دولت واشنگتن از پهپادهای مسلح در خارج از میدان های جنگی متعارف رو به افزایش است.

یکی از افرادی که در جلسه دیروز سنا به سخنرانی پرداخت، یک جوان فعال یمنی بود که با تاکید بر اینکه حملات پهپادهای آمریکایی در حال جسور کردن القاعده یمن و تشدید خشم یمنی ها از آمریکایی ها است، گفت که در حال حاضر خشم شدید و نفرت رو به رشدی از آمریکا وجود دارد.

این فعال یمنی در ادامه از یک حمله صورت گرفته توسط پهپادهای آمریکا در روستای خود به نام «وساب» و عصبانیت ساکنان آن سخن گفت و اعلام کرد که ساکنان این روستا هر لحظه نگران این هستند که خانه آنها توسط یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بمباران شود.

جلسه روز گذشته سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه آمریکا با عنوان «جنگ پهپادها: پیامدهای قانونی و مبارزه با تروریسم کشتارهای هدفمند» برگزار شد و «ریچارد دوربین» سناتور دموکرات ایالت «ایلینوی» که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، اعلام کرد که آنچه اهمیت دارد، بررسی این است که آیا قوانین فعلی، حملات هوایی پهپادها در کشورهایی مانند پاکستان، یمن و سومالی که آمریکا به طور رسمی در آنجا مشغول جنگ نیست بلکه از طریق اتکا به هواپیماهایی که از دور هدایت می شوند می خواهد شبه نظامیان مظنون را بکشد، را تائید می کنند یا خیر.

این سناتور دموکرات با اشاره به اینکه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین کشتارهای هدفمند را کارآمدتر و کم هزینه تر می کند، اعلام کرد که با این حال، این حملات به ویژه زمانیکه منجر به کشته شدن غیر نظامیان بی گناه می شود، پیامدهای طولانی مدتی دارند.

در این خبر آمده است که زیر بنای قانونی برنامه عملیات پهپادهای آمریکا یک راه حل ارائه شده از سوی کنگره است که یک هفته بعد از وقوع حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی در آمریکا، در کنگره به تصویب رسید و مجوز استفاده از قدرت نظامی را صادر کرد و این در حالیست که کارشناسان حقوقی بر این باورند که حقایق جدید از جنگ آمریکا نیازمند کتاب قانون به روز شده است.

«روزا بروکس» استاد حقوق دانشگاه «جورج تاون» که به عنوان مشاور سیاسی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز فعالیت داشته، اعلام کرده است که اگر آمریکا یک چارچوب قانونی و حقوقی شفافی برای کشتارهای هدفمند خود داشته باشد، استفاده از پهپادها لزوما مشکل ساز نیستند.

این استاد حقوق می گوید که زمانی که یک دولت قدرت تجدیدناپذیری را با هدف کشتن افراد در هر جای کره زمین و در هر زمانی و صرفا بر اساس معیارهای مخفیانه و اطلاعات سری که در روندی محرمانه توسط افراد ناشناس مورد بحث قرار می گیرند برای خود قائل است، این امر حاکمیت قانون را تضعیف می کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول