اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سعید بیابانکی:

شعرا باید اقلیم خود را فریاد بزنند

شاعر پرآوازه کشورمان گفت: اینکه شاعران دشتی با این تمدن این فرهنگ را حفظ می‌کنند، قابل تقدیر است و هر شاعر باید اقلیم خودش را فریاد بزند.

شعرا باید اقلیم خود را فریاد بزنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، سعید بیابانکی جمعه شب در نشست انجمن ادبی فایز دشتی که  در سالن کنفرانس فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج برگزار شد، اظهار داشت: اردیبهشت ماه شعر و ادبیات است و آمدن و رفتن شاعران به اردیبهشت گره خورده است و من هم آرزو می‌کنم در اردیبهشت از دنیا بروم.

این شاعر پرآوازه کشور پس از شنیدن شعر اعضای انجمن گفت: حضور پر رنگ و برجسته فرهنگ بومی اتفاق خوبی بود که در شعر شاعران این دیار افتاده بود و تنها به واسطه زبان می‌تواند خرده فرهنگ‌ها ماندگار باشد.

وی ادامه داد: دوبیتی‌های زیبایی که شنیدم احساس کردم روح فایز دوباره حلول کرد و اشعار سپید قابل تقدیر بود.

بیابانکی اضافه کرد: اینکه شاعران دشتی با این تمدن این فرهنگ را حفظ می‌کنند، قابل تقدیر است و هر شاعر باید اقلیم خودش را فریاد بزند.

وی تصریح کرد: زبان فارسی در میان زبان‌های زنده دنیا زبان غریب و مظلومی است و آن چه این زبان را نجات داده، شعر است.

اصغر منصوری نسب از شعرای خورموجی نیز با معرفی دشتی و ادبیات آن گفت: ادبیات مهم‌ترین مواصلات فکری یک جامعه است و همواره قلم مرد دشتی از شمشیرش تیزتر است.

نویسنده و محقق خورموجی افزود: از مشاهیر دشتی آیت الله حاج میرزا احمد دشتی است که زمانی که در نجف تحصیل می‌کرد، در روز کمتر از یک ساعت خواب نداشت و خیلی اصرار کردند تا مرجعیت عالم شیعه را بپذیرد و در نجف بماند، اما قبول نکرد.

وی اضافه کرد: محمد خان دشتی دیگر حاکم حکیمی بود که بزرگان را در قلعه جمع می‌کرد و نه تنها شعر که مسایل تاریخی و فلسفی نیز مطرح می‌کردند.

منصوری نسب ادامه داد: فایز دشتی سرآمد شاعران دشتی است که دوبیتی‌هایش رستاخیز کلمات است و با آداب دشتی عجین است.

وی خاطر نشان کرد: فایز دشتی آدرس معنوی ما و احساس و شور ماست و لطایف درونی انسان جنوبی در شروه و شعر فایز نمود عالی دارد.

انتهای پیام/66001/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول