اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با صدور بیانیه‌های جداگانه

تشکل‌ها، شخصیت‌ها و مردم بحرین حمله به خانه شیخ عیسی قاسم را محکوم کردند

حمله بامداد امروز نیروهای امنیتی آل خلیفه به خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی با موج محکومیت شدید تشکلها، علمای دینی، شخصیت‌ها و مردم این کشور روبرو شد.

تشکل‌ها، شخصیت‌ها و مردم بحرین حمله به خانه شیخ عیسی قاسم را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین این اقدام را "جنایتی پلید" توصیف کرد و رژیم بحرین دربالاترین رده هرم قدرت را مسئول کامل آن دانست.

این جمعیت تاکید کرد: یورش به خانه آیت الله قاسم یک ماجراجویی حساب نشده است.

حمله به خانه شیخ عیسی قاسم نشانه ای خطرناک است

علمای بزرگ بحرین نیز حمله به خانه این روحانی را اقدامی زشت و نشانه ای بسیار خطرناک دانستند.

علمای بزرگ بحرین در بیانیه خود رژیم بحرین را مسئول عواقب این اقدامش دانستند و گفتند: ملت بحرین در قبال تعدی به بزرگترین نماد دینی در بین نمادهای این کشور سکوت نخواهد کرد و دستگاه حاکم باید همه پیامدها و نتایج این اقدام خود را برعهده بگیرد.

این بیانیه از ملت بحرین خواست تا محکومیت این حمله را به شیوه های مسالمت آمیز ابراز دارند.

خدشه به این نماد بزرگ، اعلام جنگ است

آیت الله عبدالله الغریفی از علمای بحرینی نیز گفت: این تجاوزگری آشکار، گامی جنون آمیز به شمار می رود که حکایت از آن دارد اوضاع کشور احتمالا به سمت طوفانی ویرانگر حرکت کند.

وی افزود: خدشه وارد کردن به این نماد دینی بزرگ، اعلام جنگ است.

خدشه وارد کردن به شیخ عیسی قاسم به منزله خدشه به همه ملت بحرین است

شورای علمای اسلامی در بحرین نیز حمله به خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم را رفتاری جنون آمیز توصیف کرد و مراجع رسمی دربالاترین سطح را مسئول کامل این اقدام دانست.

در بیانیه این شورا آمده است: ما به طور کاملا روشن اعلام می کنیم که خدشه وارد کردن به شیخ عیسی قاسم به منزله خدشه به همه ملت است و ملت بحرین در راه دفاع از این نماد بزرگ دینی و ادامه راه انقلاب و اصرار برخواسته های عادلانه خود در صفوف منسجم از جانفشانی دست نخواهد کشید.

امنیت میهن را بر هم نزنید

حوزه های علمیه در بحرین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کردند: ما از شنیدن خبر تعرض آشکار دستگاههای امنیتی به خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم و شکستن درب ورودی و تخریب اسباب و اثاثیه و ارعاب زنان و کودکان شوکه شدیدم.

این بیانیه حمله وحشیانه به خانه این نماد بزرگ را محکوم کرد و آن را برهم زدن امنیت میهن و سوق دادن آن به آینده ای نامعلوم توصیف کرد.

این حوزه های علمیه رژیم بحرین را مسئول کامل نتایج احتمالی این رفتار احمقانه اش دانستند.

هشدار درباره تداوم اقدامات علیه چهره های دینی

اهالی روستاهای الدراز و الحجر و شهر حمد و الدیر نیز در بیانیه های جداگانه حمله به خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم را محکوم کرده و درباره تبعات و عواقب ادامه هدف قرار دادن چهره های دینی و ملی در بحرین هشدار دادند.

دهها نظامی مسلح رژیم آل‌خلیفه با حمله به منزل "آیت الله شیخ عیسی قاسم" رئیس شورای اسلامی علمای بحرین، خسارتهایی را به منزل وی وارد کردند.

حمله به خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم در شهر "الدراز" در غرب منامه بامداد امروز جمعه صورت گرفت.

نیروهای بحرینی که هنگام حمله نقاب به چهره داشتند؛ علاوه بر ارعاب زنان و کودکان، خسارتهایی را به اسباب و لوازم خانه وارد کردند.

نظامیان مسلح پس از حمله به منزل رئیس شورای اسلامی علمای بحرین، زنان و کودکان را در یک اتاق حبس کرده و به تخریب لوازم خانه پرداختند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم هنگام یورش این نظامیان مسلح در خانه حضور نداشت.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم در خطبه های نماز جمعه هر هفته در مسجد امام صادق (ع) در شهر الدراز از حقوق مردم و خواسته های مشروع آنها حمایت می کند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول