اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

حضور رئیس‌جمهور در ثبت‌نام کاندیدای ریاست جمهوری غیرشرعی است

امام جمعه چناران گفت: حضور غیرقانونی، غیراخلاقی و غیرشرعی رئیس‌جمهور در ثبت‌نام یک کاندیدای ریاست جمهوری و توجیه از طرف وی و اطرافیانش توهین به شعور ملت ایران است.

حضور رئیس‌جمهور در ثبت‌نام کاندیدای ریاست جمهوری غیرشرعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چناران اظهار کرد: از شورای نگهبان انتظار می‌رود این حرکت غیرقانونی رئیس‌جمهور در تأیید صلاحیت کاندیدای مورد نظر رئیس‌جمهور مورد توجه قرار گیرد.

وی به پایان مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری و آغاز رسیدگی به صلاحیت افراد ثبت‌نام شده در شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: مشخص شد تمام جریانات اصلی کشور در این عرصه به شکلی فعال حضور یافته و این خود می‌تواند نوید‌بخش انتخاباتی پر شور و حماسه سیاسی باشد.

امام جمعه چناران ادامه داد: آنچه فعلاً بااهمیت و مورد توجه همگان است انجام دقیق مسئولیت قانونی تأیید و یا رد صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان و نوع واکنش افراد و جریان‌های حامی رد صلاحیت شوندگان و حتی سایر آحاد جامعه است که می‌تواند در روند صحیح انتخاباتی حماسه‌ساز بسیار نقش‌آفرین باشد.

تاجی اضافه کرد: کسانی که در 9 دی‌ماه 88 با ملت ایران در ریشه‌کنی فتنه همراهی نکردند حق به دست گرفتن زمام امور این ملت انقلابی را ندارند.

امام جمعه چناران با اشاره به سالروز محاصره اقتصادی آمریکا در سال 59 گفت: بیش از سه دهه می‌شود که ایران در محاصره اقتصادی بوده و به فرموده امام راحل اگر رئیس‌جمهوری آمریکا یک کار خوب انجام داده همان محاصره اقتصادی بوده است.

وی افزود: در طول بیش از سه دهه مردم مقاوم ایران با تحمل و صبر بر این تحریم‌ها فائق آمدند و حتی بعد از تشدید تحریم‌ها در سال‌های اخیر امروز کارشناسان بزرگ اقتصادی آمریکا و حتی نمایندگان مجلس آمریکا در گزارش اعلام کرده‌اند که تشدید تحریم‌ها در طولانی مدت به نفع ایران شده چون ایران برای تامین ارزی خود هر روز از نفت فاصله می‌گیرد و به تولیدات دیگر روی آورده است.

امام جمعه چناران به روز روابط عمومی و ارتباطات اشاره کرد و ادامه داد: در دنیای امروز اهمیت نقش روابط عمومی بیش از هر زمان دیگری آشکار می‌شود چرا که روابط عمومی پل ارتباطی بین افراد جامعه، سازمان‌ها، ادارات و نهادها است.

وی تصریح کرد: حیطه عمل روابط عمومی افکار عمومی بوده و این نشان ‌دهنده اهمیت این جایگاه است؛ امروزه حاصل کار و تلاش یک روابط عمومی موفق برای دستگاه‌ها و یا نهادها شهرت، رضایت‌مندی و اعتبار را به دنبال داد.

تاجی به روز میراث فرهنگی و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی شناسنامه، هویت و سرمایه‌ گرانمایه فرهنگی و آینه تمام‌نمای یک ملت در دوران‌های مختلف بوده که مهم‌ترین کلاس درس عبرت است.

وی افزود: میراث فرهنگی یک پیام دارد و آن اینکه آینده از آن ملتی است که گذشته خود را می‌شناسد و حفظ میراث فرهنگی وظیفه همگانی و همیشگی است.

امام جمعه چناران در ادامه بحث کسب‌های حرام؛ به مسئله احتکار اشاره کرد و گفت: شریعت مقدس اسلام تمام ساز و کارهای لازم را برای سلامت اقتصادی جامعه فراهم کرده و نگاه اسلام به مسئله اقتصاد، روابط اقتصادی سالم و به دور از هرگونه تضییع حقوق افراد جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: هر امری که به این روابط سالم صدمه وارد کند؛ اسلام با آن برخورد جدی خواهد کرد و احتکار یکی از آن موارد بوده که مورد سرزنش اسلام است.

امام جمعه چناران خاطرنشان کرد: اسلام برای استوار کردن مصالح مردم، برقرارکردن توازن اجتماعی اقتصادی، تضمین حقوق آحاد جامعه و درهم کوبیدن انواع سود‌جویی فردی و گروهی پیش‌بینی‌های لازم را کرده و احتکار، ربا و ... را ممنوع کرده است.

انتهای پیام/70002/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول