اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ حجت‌الاسلام طائب در جمع طلاب مدرسه معصومیه:

هاشمی عامل دشمن نیست ولی در پازل آنها بازی کرده است

مسئول قرارگاه فرهنگی عمار گفت: به نظر من ‌هاشمی عامل دشمن نیست اما در پازل دشمن بازی کرده است.

هاشمی عامل دشمن نیست ولی در پازل آنها بازی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مهدی طائب در نشست نبرد حماسی در پیچ تاریخی که عصر امروز در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه(ع) برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر نامزد دولت تایید صلاحیت نشود چه رخ می‌دهد اظهار کرد: ممکن است تمکین کند و بپذیرد که دعا می‌کنیم همین اتفاق بیفتد؛ ممکن هم است انتخابات را برگزار نکنند که نتیجه آن رای عدم کفایت سیاسی مجلس به رئیس جمهور خواهد بود و احتمال سوم هم این است که بگویند انتخابات را با مشایی برگزار خواهم کرد و استدلال کند که اگر ‌هاشمی جزو فتنه نیست پس چه کسی فتنه‌‌گر است؟

وی افزود: دو سناریوی آخر به ظهور رسیدن هماهنگی جریان فتنه و انحراف است و آقایان در این مورد خواهند گفت دیدید گفتیم اینها خائن هستند؟

مسئول قرارگاه فرهنگی عمار با بیان اینکه در سناریوی سوم ممکن است مشایی را در انتخابات بگنجانند گفت: در این صورت شورای نگهبان انتخابات را تایید نمی‌کند و مخدوش می‌شود و این همان نتیجه‌ای است که جریان فتنه در سال 88 به دنبال آن بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری با موضوع امکان تایید صلاحیت ‌هاشمی و تخریب او خاطرنشان کرد: به نظر من واژه تخریب اشتباه است و کسی او را تخریب نمی‌کند و سخنانی هم که در رابطه با سن و سال‌ هاشمی مطرح می‌شود واقعیت است و سخنی عقلایی محسوب می‌شود.

طائب ادامه داد: شورای نگهبان قواعد و مصالح خود را رعایت می‌کند اما به نظر من اینکه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تایید نشود اشکالی ندارد.

سوال بعدی از طائب در مورد نظر وی در خصوص سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مورد حجت شرعی در انتخابات بود که وی گفت: رهبری عقیده دارند همه مردم باید در تشخیص مصداق به حد اجتهاد برسند و بصیرت تا این حد بالا برود.

وی در ارتباط با تعدد کاندیداهای اصولگرایان بیان داشت: سلایق مختلف در اصولگرایی خوب است مگر اینکه امکان این باشد که اگر اصولگرایان با هم متحد نباشند در مرحله نخست گروه دیگری پیروز شود و در این صورت اصولگرایان به سمت اتحاد پیش می‌روند.

طائب با تاکید بر رعایت حدود در نقد و تبلیغات انتخاباتی گفت: در نقدها کسی را جهنمی نکنیم چون ممکن است همان اشخاص به مرحله دوم راه یابند.

مسئول قرارگاه فرهنگی عمار در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر شناخت عوامل فتنه بیان داشت: من‌ هاشمی را عامل مستقیم فتنه نمی‌دانم و شاهد آن انتخاب او به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام است؛ عقیده دارم‌ هاشمی یک خودی سنگ انداز است، او خود را بیش از آنچه هست قبول دارد و حد خود را نمی‌شناسد و دیگر اینکه دیرهنگام متوجه قضایا می‌شود.

وی گفت: در مورد مطرح کردن قضیه هولوکاست توسط احمدی نژاد باید گفت هر کسی این مسئله را زیر سوال ببرد سیاست خارجی او را رد می‌کنم زیرا غرب از این مسئله به عنوان بزرگترین ابزار دروغین خود استفاده می‌کند و احمدی‌نژاد به خوبی به این امر ضربه زد اما در ادامه پشتیبانی کاملی از آن صورت نگرفت.

طائب با بیان اینکه ریشه فتنه و انحراف یکی است خاطرنشان کرد: به نظر من اگر جریان مقابل ثبت‌نام نمی‌کرد مشایی هم این کار را انجام نمی‌داد.

مسئول قرارگاه فرهنگی عمار در پاسخ به سوال دیگری با موضوع سوریه بیان داشت: دشمن همان اشتباهی را مرتکب شده که در حمله به ایران در دوران دفاع مقدس انجام داد؛ استکبار جهانی گمان می‌کرد سه روزه دمشق را تصرف می‌کند و پس از آن زمینه برای حمله به ایران فراهم خواهد شد اما امروز آمریکا به این نتیجه رسیده است که انتخابات سال 2014 موجب رأی 75 درصدی به بشار اسد خواهد شد به همین دلیل امروز تروریست‌ها همان کاری را در سوریه انجام می‌دهند که منافقان پس از شکست در ایران مرتکب شدند و هرچه روند ناامیدی در سوریه بیشتر می‌شود جنایات هم سنگین‌تر می‌شوند.

سوال دیگری که از طائب صورت گرفت در مورد تایید صلاحیت‌ها بود و او جواب داد: شورای نگهبان امروز در پروسه‌ای قرار گرفته که چهار راه دارد؛ یا ‌هاشمی و مشایی هر دو را تایید کند یا هر دو را رد کند یا اینکه فقط صلاحیت یک نفر را تایید کند، در صورتی که هر دو نفر رد صلاحیت شوند سناریو مربوط به ‌هاشمی خواهد بود اما اگر ‌هاشمی تایید و مشایی رد شود احتمالات سه گانه مطرح می‌شوند.

طائب گفت: بهترین جایی که ‌هاشمی می‌تواند در نظام اسلامی کار کند مجمع تشخیص مصلحت نظام است؛ چرا که افکار خودی توسط رهبری در مجمع تشخیص جمع شده‌اند، به نظر من ‌هاشمی عامل دشمن نیست اما در پازل دشمن بازی کرده است.

انتهای پیام/78004/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول