اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خبرگزاری فارس:

برخی جریانات دچار نازایی سیاسی شده اند / احساس ناجی بودن هاشمی نادرست است

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه برخی جریانات سیاسی دچار «نازایی سیاسی» شده اند، گفت:اینکه برخی گروه ها در هر انتخابات به هاشمی رفسنجانی متوسل می شوند بیانگر آن است که ادعاهای آنها درباره گردش نخبگان و توسعه سیاسی نادرست است

برخی جریانات دچار نازایی سیاسی شده اند / احساس ناجی بودن هاشمی نادرست است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سید نظام‌الدین موسوی صبح امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان کرمانشاه بیان داشت: مشارکت مردم در این دوره از انتخابات بسیار بالا و بنا بر نظرسنجی‌ها حداقل 65 درصد خواهد بود.

وی تاکید کرد: انقلاب ایران یک الگوی مردم‌سالاری دینی بی‌سابقه ارائه داد و اگر حکومت‌های غربی و بلوک شرق ادعای دموکراسی داشتند، اما در عمل خبری از مردم‌سالاری نبود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس ادامه داد: مدلی که انقلاب ارائه داد، در دنیا متفاوت بود و شرق و غرب به مخالفت با آن برخواستند، چرا که از الگو شدن انقلاب اسلامی هراس داشتند.

موسوی عنوان کرد: آنچه در این انتخابات مشخص است، چند قطبی بودن انتخابات است، یک قطب هاشمی، عارف و روحانی هستند و از طرفی قالیباف، حداد و ولایتی قطب دیگر را تشکیل می‌دهند و جلیلی، لنکرانی و زاکانی نیز قطب سوم هستند و مشایی و مستقلین، مانند محسن رضایی هم حضور دارند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: اصلاح‌طلبان معتقد بودند اگر در عرصه انتخابات وارد نشوند از صحنه سیاسی کشور حذف خواهند شد؛ از این رو ورود اصلاح‌طلبان به نوعی کسب مشروعیت برای آنان است.

* مسیر توسعه کشور در زمان رئیس جمهوری هاشمی یک مدل غربی بود

مدیرعامل خبرگزاری فارس با تأکید بر اینکه پس از فتنه 88 برخی از اصلاح‌طلبان دروغ تقلب را مطرح کردند، اظهار داشت: اگر اصلاح‌طلبان مدعی تقلب در انتخابات بودند باید از آنها پرسید چطور در این دوره از انتخابات شرکت کرده‌اند.

وی سن و سال بالا و وضعیت توان جسمی هاشمی برای پست ریاست جمهوری را نامناسب دانست و خاطرنشان کرد: تورم در زمان رئیس‌جمهوری هاشمی به 50 درصد رسید و مسیر توسعه کشور یک مدل غربی بود.

موسوی با تأکید بر اینکه نباید به گذشته برگردیم، تصریح‌ کرد: این احساس که کشور هیچ فردی جز هاشمی را ندارد که رئیس‌جمهوری توانا باشد، نادرست است و باید گردش نخبگان داشته باشیم و فضا می‌تواند در اختیار چهره‌های جدید قرار گیرد.

* نازایی سیاسی در برخی گروه‌ها شکل گرفته / نیروهای انقلاب مراقب فتنه جدید باشند

مدیرعامل خبرگزاری فارس همچنین به ثبت‌نام رحیم‌مشایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم اشاره کرد و گفت: گزینه اصلی احمدی‌نژاد، مشایی است و مشایی و احمدی‌نژاد خود را در تقابل با اصول‌گراها می‌بینند و پرچم‌گردانی مشایی در سفرهای استانی دولت و با هزینه بیت‌المال سوءاستفاده است، زیرا مشایی مقام دولتی نیست.

موسوی با اشاره به اینکه کاندیداهایی که از فیلتر شورای نگهبان بگذرند محترم هستند، گفت: نازایی سیاسی در برخی گروه‌ها شکل گرفته و نیروهای انقلاب باید مراقب باشند فتنه جدیدی رقم نخورد.

وی بیان داشت: نباید انتخابات را از دید یک حزب ببینید، بلکه به‌دلیل ماهیت انقلاب اسلامی، باید نگاه وسیع‌تری داشته باشیم.

انتهای پیام/2700/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول