اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ملایر در مجلس:

گاهی تانکر آبرسانی سیار به محل موردنظر نمی‌رود

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به مشکل کم‌آبی در همدان گفت: گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که تانکر آبرسانی سیار به محل مورد نظر نمی‌رود و سر از جاهای دیگر درمی‌آورد.

گاهی تانکر آبرسانی سیار به محل موردنظر نمی‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌نعمت چهاردولی عصر امروز در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه برای بحران آب باید مدیران و مسئولان کشوری هم پیگیر موضوع شوند، اظهار داشت: با توجه به اینکه مشکل آب داریم آبرسانی با تانکر بخشی از مسئله است و گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که تانکر آبرسانی سیار به محل مورد نظر نمی‌رود و سر از جاهای دیگر در می‌آورد. 

وی ادامه داد: چرخه حل بحث آب را باید سه دستگاه متولی آب در استان پیگیری کنند و برای تسریع در امور برخی از اختیارات تصمیم‌گیری را به شهرستان‌ها تفویض کنند.

در ادامه مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 21 هزار اشتراک انشعاب فاضلاب شهری اضافه شده، گفت: مخازن ذخیره آب استان 299 هزار متر مکعب حجم ذخیره دارند که 24 ایستگاه پمپاژ آب را در سطح استان داریم.

مرتضی عزالدین افزود: سرانه تولید آب شرب برای هر نفر در استان 246 لیتر در شبانه‌روز است که مصرف هر نفر در کلانشهر همدان 175 لیتر در شبانه‌روز است.

وی ادامه داد: در تابستان سال جاری بخشی از شهرهای استان مشکل آب خواهند داشت که تمهیدات لازم برای مواجهه با این مشکلات اندیشیده شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری همدان اضافه کرد: برای شهر همدان در هر ثانیه دو هزار و 400 لیتر آب استحصال می‌کنیم که با توجه به وضعیت کم‌آبی در سال جاری از سد اکباتان فقط 600 لیتر در ثانیه قابل تأمین است.

وی با بیان اینکه برای تأمین آب مورد نیاز شهر همدان از چاه‌های همجوار نیز استفاده می‌کنیم، بیان داشت: چندین نقطه جدید برای حفر چاه شناسایی شده و از آب‌های سطحی هم برداشت می‌کنیم.   

عزالدین در پایان گفت: برخی از ادارات استان بیش از ظرفیت و برخی مواقع چهار برابر قرار داد خود آب مصرف می‌کنند که باید این روند مصرف آب را تغییر دهند.

انتهای پیام/89019/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول