اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار با طلاب جامعة المصطفی العالمیه مطرح شد

تشبیه زیبای آیت‌الله علوی گرگانی از انسان رها شده

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: جایگاه آدمی که خدا او را رها کند مانند کسی است که بر روی مردابی ایستاده و در حال فرو رفتن است مگر اینکه از فضل الهی برخوردار شود.

تشبیه زیبای آیت‌الله علوی گرگانی از انسان رها شده

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در جمع گروهی از طلاب خارجی جامعة المصطفی العالمیة با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه اگر انسان به حال خود رها شود نابود خواهد شد اظهار کرد: لطف الهی و فضل پروردگار باید همواره انسان را در مسیر زندگی در بر بگیرند تا او را از سقوط به ورطه نابودی باز دارند.

وی افزود: هیچ کس نباید خدا را فراموش کند حتی روحانیون هم همواره به لطف خداوند نیاز دارند و این نیاز در دنیا و آخرت خواهد بود به همین دلیل قرآن کریم در چند آیه این موضوع را مورد توجه قرار داده تا بندگان دچار غرور نشوند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه نفس آدمی با هر نوع پیشرفتی دچار غرور می‌شود گفت: به تایید قرآن کریم انسان‌ها در حال زیان هستند؛ جایگاه آدمی در این جهان را می‌توان به کسی تشبیه کرد که بر روی مردابی ایستاده و در حال فرو رفتن است مگر اینکه از لطف الهی بهره‌مند شود و خدا دست او را بگیرد.

وی ادامه داد: باید دعا کنیم که خداوند با فضل خویش با ما رفتار کند وگرنه اگر با عدالت خداوند روبه‌رو شویم بسیاری از ما در عذاب خواهیم بود؛ در این میان اهل علم باید توجه بیشتری داشته باشند زیرا خطرات و وسوسه‌های بیشتری آنها را تهدید می‌کند.

آیت‌الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت ورود به حوزه‌های علمیه را مورد توجه قرار داد و گفت: هر کس لباس روحانیت را بر تن کند و دروس حوزوی را بخواند به یقین مسئولیت بیشتری هم خواهد داشت و اگر تحصیلات بیشتر شوند سنگینی مسئولیت هم بیشتر می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: طلاب خارجی که در ایران ساکن شده و در جامعة المصطفی درس می‌خوانند باید از فرصت به دست آمده نهایت بهره‌برداری را بکنند و پس از آموزش به کشورهایشان برگردند و قوم خویش را با تعالیم اسلام آشنا سازند.

وی با بیان اینکه روزی وعده الهی در فراگیر شدن دین اسلام در سراسر جهان تحقق می‌یابد عنوان داشت: باید دعا کنیم جزو کسانی باشیم که این وعده الهی به دست آنها محقق می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی تبلیغ دین را یکی از عوامل زمینه‌ساز برای ظهور حضرت مهدی(عج) دانست و تصریح کرد: مراجع تقلید و اساتید حوزه انتظار دارند که وقتی طلاب خارجی را تربیت می‌‌کنند آنها به کشور خود بازگردند و دین اسلام را تبلیغ کنند.

انتهای پیام/78004/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول