اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

ساماندهی گروه‌های تبلیغاتی از ضروریات است

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه گفت: امیدواریم بتوانیم گروه‌های تبلیغاتی را به خوبی سامان‌دهی و در راستای انسجام بیشتر آنها تلاش کنیم.

ساماندهی گروه‌های تبلیغاتی از ضروریات است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد حسن نبوی در همایش گروه‌های تبلیغی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفاء قم برگزار شد اظهار کرد: تشکیل گروه‌های تبلیغی در حوزه دارای ارزش فراوانی است زیرا مدیریت تبلیغ را به خوبی توزیع می‌کند.

وی افزود: تشکیل گروه‌های تبلیغی موجب فعال شدن ظرفیت‌های مختلف تبلیغ و انسجام آنها می‌شود و این امر برکتی بزرگ برای حوزه‌ها محسوب می‌شود زیرا مدیریت متمرکز نمی‌تواند استعدادهای مختلف میان طلاب را در سراسر کشور کشف کند و به کار گیرد.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با بیان اینکه گروه‌های تبلیغی جریان مبارکی در حوزه‌ها هستند گفت: تشکیل این گروه‌ها میزان شناسایی و کارکرد استعدادهای حوزوی را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: فعال شدن ظرفیت تبلیغی طلاب در قالب گروه‌ها از دیگر دستاوردهای تشکیل گروه‌های تبلیغی است هرچند این گروه‌ها هنوز جایگاه اصلی خود را نیافته‌اند و به همین دلیل آسیب‌هایی آنها را تهدید می‌کند به همین دلیل درصدد سامان‌دهی آنها بر آمده‌ایم و این کار هنوز در مراحل نخست به سر می‌برد.

نبوی با بیان اینکه گروه‌های تبلیغی در بخش‌های دانش آموزی، دانشجویی، اماکن عمومی و مناطق آسیب‌پذیر فرهنگی فعالیت می‌کنند گفت: برخی مناطق در کشور وجود دارند که اگر طلاب به صورت سازمانی و گروهی در آنها حضور نیابند تاثیر چندانی نخواهند داشت.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با تاکید بر استفاده از نیروی مناسب و کارآمد در گروه‌های تبلیغی به ویژه در فضای مجازی بیان داشت: نیروهای حوزوی در بخش‌های مختلف باید دارای کارآمدی‌های گوناگونی باشند تا بتوانند متناسب با فضای تبلیغی خود بهترین کارکرد را داشته باشند.

وی اضافه کرد: حضور در بخش‌های مختلف تبلیغی نیازمند آموزش‌های ویژه و متناسب با همان فضاست؛ هدف از تشکیل یک گروه باید کاملا مشخص و منسجم تعریف شود و اداره کل همکاری‌های تبلیغی حوزه باید در این ارتباط به گروه‌ها کمک کند.

نبوی با اشاره به تبلیغ اینترنتی و فعالیت در حوزه فرقه‌ها و ادیان عنوان داشت: در این حوزه‌ها باید ابتدا اهداف مورد نظر را به خوبی تعیین و پس از آن نیروی مناسب با آن جذب و تعلیم داده شود.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: پس از دوره‌های آموزشی نیروها باید تبلیغ خود را آغاز کنند و بعد از آن هم نیازمند ارزیابی بازخوردهای تبلیغ به منظور شناسایی میزان تاثیر این نوع تبلیغ هستیم زیرا نیازها گستردگی فراوانی دارند.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌ها باید بر اساس هدف‌گذاری‌ها صورت بگیرند گفت: به این ترتیب می‌توان توانمندی گروه‌های تبلیغی را به دقت مشخص کرد ضمن اینکه پوشش کامل یک ماموریت در اولویت قرار دارد زیرا دیده می‌شود برخی گروه‌ها در عرصه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند اما در هیچ یک از آنها به صورت کامل وارد نشده‌اند.

نبوی با اشاره به ارتباط گروه‌های تبلیغی با سازمان‌های مختلف بیان کرد: در دراز مدت باید به این هدف برسیم که کمک‌های سازمان‌های گوناگون جذب شوند اما از پراکندگی مراجعه گروه‌ها هم جلوگیری شود.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه افزود: امیدواریم بتوانیم گروه‌های تبلیغی را به خوبی سامان‌دهی و در راستای انسجام بیشتر آنها تلاش کنیم؛ برخی از گروه‌ها دارای فعالیت‌های موثری هستند که این تاثیرگذاری آنها نتیجه تمرکز بر یک ماموریت بوده است.

انتهای پیام/78004/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول