اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی کرمانشاه:

گلیم میل‌ماژ کرمانشاه رونق می‌گیرد

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: نقش میل‌ماژ در نقوش گلیم سنتی استان کرمانشاه از نقوش قدیمی و سنتی منطقه سنقرو کلیایی کرمانشاه است و در این شهرستان رونق خواهد گرفت.

گلیم میل‌ماژ کرمانشاه رونق می‌گیرد

نصرت‌الله سپهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: نقش میل‌ماژ در نقوش گلیم سنتی استان کرمانشاه از نقوش قدیمی و سنتی منطقه سنقرو کلیایی کرمانشاه است که به‌صورت راه‌راه و با استفاده از انواع رنگ‌های گیاهی قرمز، سبز، نخودی و ... با پشم تولید می‌شود.

سپهر با تاکید بر اینکه این هنر در حال فراموشی است، افزود: با تلاش و تشویق تولیدکنندگان و فروشندگان عمده تولیدات خوبی در این زمینه صورت می‌گیرد و با توجه به نمونه‌های تولیدشده نقش میل‌ماژ در صورت استقبال بازار از این طرح تا بیش از هزار نفر بافنده و تولیدکننده در این زمینه در آینده نزدیک خواهد داشت.

 معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار داشت: گلیم کرمانشاه مهد تمدن و هنر است و می‌دانیم که ممکن است برخی مسائل در استان ما را غمگین کند، اما هنر هنرمندان این استان برای مردم خوشایند است.

 سپهر افزود: این استان هنر دارد که هنرنمایی کند و هنرمندان این دیار رنج‌ها کشیده‌اند تا به درجه والای هنری رسیده‌اند و توفیق ملت ما از هنر خود برای آن‌ها بسیار خوشایند است.

معاون صنایع‌دستی گفت: این موضوع علاوه بر حفظ هویت‌های فرهنگی‌هنری اصیل استان کرمانشاه در اشتغال خانگی و بهبود اقتصاد خانوارهای کم‌درآمد و رشد روحیه کار و فعالیت در بین خانواده‌ها و نسل جدید تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/2700/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول