اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش گرو‌ه‌های تبلیغی

گرو‌ه‌های تبلیغی برتر حوزه‌های علمیه تجلیل شدند

همایش گرو‌ه‌های تبلیغی امروز در مدرسه دارالشفاء قم برگزار و طی آن از گرو‌ه‌های برتر تجلیل شد.

گرو‌ه‌های تبلیغی برتر حوزه‌های علمیه تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش گروه‌های تبلیغی پیش از ظهر امروز به همت معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفاء قم برگزار شد.

در ابتدای همایش حجت‌الاسلام حسین مردان‌پور، مدیرکل همکاری‌های تبلیغی حوزه‌های علمیه به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه معاونت تبلیغ احکام فردی برای اعضای این گروه‌های تبلیغی صادر می‌کرد گفت: پس از مدتی طلاب خواسته‌های خود را مبنی بر سامان‌دهی گرو‌ه‌ها به معاونت اعلام کردند و به همین دلیل از دو سال پیش ثبت نام از گرو‌ه‌های تبلیغی آغاز شد.

وی ادامه داد: تاکنون 105 گروه تبلیغی فرم‌های ثبت نام را تکمیل کرده‌اند و برخی از آنها هم فعالیت‌های خود را زیر نظر معاونت تبلیغ پیگیری می‌کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه سخنرانی کرد و گفت: فعال شدن ظرفیت تبلیغی طلاب در قالب گرو‌ه‌ها از جمله دستاوردهای تشکیل گرو‌ه‌های تبلیغی است هرچند این گرو‌ه‌ها هنوز جایگاه اصلی خود را نیافته‌اند و به همین دلیل آسیب‌هایی آنها را تهدید می‌کند به همین دلیل درصدد سامان‌دهی آنها بر آمده‌ایم و این کار هنوز در مراحل نخست به سر می‌برد.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه با تاکید بر استفاده از نیروی مناسب و کارآمد در گرو‌ه‌های تبلیغی به ویژه در فضای مجازی بیان داشت: نیروهای حوزوی در بخش‌های مختلف باید دارای کارآمدی‌های گوناگونی باشند تا بتوانند متناسب با فضای تبلیغی خود بهترین کارکرد را داشته باشند.

پس از آن علیرضا افشار، معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کشور طی سخنانی با تاکید بر استمرار فعالیت‌های فرهنگی گفت: فرهنگ حوزه‌ای است که سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در آن دیربازده هستند و حتی ممکن است نیازمند کار فرهنگی بر روی چند نسل باشیم تا بتوانیم کارکردهای آن را ببینیم به همین دلیل برخی مدیران با تغییرات سریع به تغییر در برنامه‌ها هم می‌پردازند در حالیکه در حوزه فرهنگ باید صبور باشیم.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کشور با اشاره به وجود 130 هزار مدرسه در کشور عنوان داشت: در حال حاضر امکان اعزام مبلغ به همه مدارس وجود ندارد زیرا نیروی لازم در این زمینه را در اختیار نداریم؛ حوزه‌های علمیه باید بسیار بیشتر از ظرفیت کنونی گسترش یابند ضمن اینکه ترویج و صدور فرهنگ انقلاب در عرصه بین‌الملل هم ضرورت ویژه‌ای دارد.

در ادامه آیت‌الله رضا استادی، امام جمعه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌ها‌ی علمیه سخنرانی کرد و با بیان اینکه کار یک تبلیغ تنها سخن گفتن نیست عنوان داشت: بیان و عمل مبلغان باید به گونه‌ای باشد که حقیقت را به مخاطبان برساند زیرا دیده می‌شود در برخی مناطق با وجود تلاش‌های فراوان، تاثیر چندانی حاصل نشده زیرا شرایط زمانه تغییر کرده است؛ تبلیغ مبین یعنی بیان و عمل روشن و آشکار تا مخاطب به درستی مطلب را دریابد.

امام جمعه قم افزود: مبلغان باید مواردی از محکمات دین را برای مردم بیان کرده و از مسائل شبهه‌ناک بپرهیزند؛ در قرآن کریم و روایات آنقدر از محکمات بیان شده که تا سال‌ها می‌توان آنها را برای مردم بیان کرد.

در پایان این همایش هم با اهدای لوح و جوایزی از چهار گروه تبلیغی برادران و یک گروه تبلیغی خواهران تجلیل شد.

انتهای پیام/78004/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول