اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد

لزوم همکاری مردم و مسئولان برای مبارزه با بیماری‌های واگیردار

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‎رضوی گفت: راهکار اصلی مبارزه با بیماری‎های واگیردار از جمله تب کریمه کنگو و سالک همکاری قشرهای مختلف جامعه با مسئولان اجرایی است.

لزوم همکاری مردم و مسئولان برای مبارزه با بیماری‌های واگیردار

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‎رضوی، علی اصغر رشید در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی خراسان‎رضوی که به منظور بررسی عملکرد دستگاه‎های اجرایی در زمینه‎ی مهار بیماری‎های واگیردار برگزار شد؛ اظهار کرد: به منظور مبارزه با بیماری‌های واگیردار در استان تمام نهادهای دست اندرکار باید در زمینه پیگیری مصوبات کارگروه اهتمام ورزند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به افزایش احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما، اظهار داشت: مهم‌ترین اقدام برای مبارزه با این بیماری، تجهیز کشتارگاه‌ها به پیش سردکن است که باید توسط نهادهای مسئول به طور ویژه پیگیری شود.

وی در ارتباط با اقدامات فرهنگی مبارزه با این بیماری به جلوگیری از درج آگهی فروش دام زنده در روزنامه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیمای استان انتظار می‌رود نسبت به اطلاع رسانی این موضوع مهم اقدام کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی گفت: امیدوارم با افزایش اعتبارات مبارزه با بیماری‌های واگیردار در استان شاهد کاهش شیوع این بیماری‌ها باشیم.

در ادامه رضا سعیدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بیماری‌های سالک و تب کریمه کنگو در استان گفت: میزان اعتبار جذب شده به منظور مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو در شش ماه نخست سال 91 در مجموع 100 میلیون ریال بوده است.

وی ادامه داد: برای مقابله با بیماری سالک نیز در سال 90، 580 میلیون ریال و در سال 91، 170 میلیون ریال صرف شده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: تمام نهادهای دست اندرکار مبارزه با بیماری‌های واگیردار در سطح استان موظف به رعایت اصولی از قبیل فرهنگ سازی، آموزشی، اطلاع رسانی، اقدامات امنیتی و بهداشتی هستند تا از شیوع و گسترش این بیماری‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/70004/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول