اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صدیقی:

عمود خیمه امنیت کشور رهبری است / هدف دشمن دو قطبی کردن جامعه است

امام جمعه موقت تهران گفت: افرادی که در سوریه از قبر حجر بن عدی نمی‌گذرند، از امام و انقلاب کینه دارند، اگر عمود خیمه امنیت کشور که مقام معظم رهبری است ضربه بخورد، دشمنان سلفی‌ها را به جان مردم کشور ما هم می‌اندازند.

عمود خیمه امنیت کشور رهبری است / هدف دشمن دو قطبی کردن جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله کاظم صدیقی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت که در مسجد فاطمیه قم برگزار شد با اشاره به جنبه سیاسی سیره ایشان گفت: آیت‌الله بهجت سیاسی هم بودند و مسائل سیاسی را هم به مسئولان منتقل می‌کردند، ایشان در کلاس درسشان مسائلی از انقلاب مشروطیت و حرکت میرزای جنگلی بیان می‌کردند.

امام جمعه موقت تهران در خصوص رخدادهای سوریه و انتخابات اظهار داشت: افرادی که در سوریه از قبر حجر بن عدی نمی‌گذرند، از امام و انقلاب کینه دارند، اگر عمود خیمه امنیت کشور که مقام معظم رهبری است ضربه بخورد و جامعه دو قطبی شود، دشمنان سلفی‌ها را به جان مردم کشور ما هم می‌اندازند و آتش روشن شده به راحتی خاموش نمی‌شود.

امام جمعه موقت تهران عمر را گران قیمت دانست و افزود: انسان عمرش را نباید ارزان بفروشد و باید با خود خدا معامله کند. عمر هر انسان قیمتی دارد، اما اگر این عمر را به هر کسی غیر از خدا بفروشد ضرر کرده است.

صدیقی با اشاره به ضرورت داشتن قرب به خداوند گفت: باید قرب به خداوند داشته باشیم و می‌خواهیم بهترین نوع قرب را به خدا داشته باشیم. آقای بهجت عارف و عبد خداوند بود و ایشان به همه آنهایی که طلب توصیه می‌کردند می‌گفتند به معلومات خود عمل کنید.

وی اضافه کرد: همه می‌توانند از علوم رسمی بهره‌مند شوند و محقق شوند اما هر کسی نورانی نمی‌شود، برخی از عرفا تا کاری را انجام می‌دادند می‌گفتند تاریک شدم، مشکل ما این است که زمانی که گناهی چون غیبت یا دروغ را انجام می‌دهیم تب نمی‌کنیم و گناه حال ما را هم به هم نمی‌زند، ما اگر در مسیر درست حرکت کنیم و به علم خود عمل می‌کنیم، نورانی می‌شویم، آدم که معلمش خدا باشد، خود خدا هوای بنده‌اش را دارد.

صدیقی با اشاره به شروع سیر عرفانی آیت‌الله بهجت از کودکی اظهار داشت: آیت‌الله بهجت در سنین کودکی مورد هدایت خاصی بودند و کرامت‌ داشتند، ایشان در اوایل بلوغ‌شان در هنگام خواندن نماز چیزهایی را می‌دیدند که ابتدا تصور می‌کردند بقیه افراد هم آن را می‌بینند.

امام جمعه موقت تهران آیت‌الله بهجت را موحد واقعی دانست و افزود: ایشان فناء فی‌الله داشتند و به درجه‌های بالای ولایت و توحید رسیدند، اما به وضعیت طلبه‌ها توجه داشتند و اوضاع شیعیان را دنبال می‌کردند. ایشان عالمی نبود که فقط خودش ره یافته باشد و اهتمامی به دیگران نداشته باشد. ایشان به اصلاح امور مسلمین و نظام شیعه، به امام خمینی و مقام معظم رهبری حساس بودند.

وی اضافه کرد: آیت‌الله بهجت به اوضاع اطرافیانشان توجه داشتند و عاطفه ایشان نسبت به شاگردانش از پدر هم بیشتر بود، برخوردهای عاطفی و نوازش‌هایشان پیامبر گونه بود و دل‌ها را آب می‌کرد.

صدیقی انجام گناه را سبب ناپاکی روح انسان دانست و افزود: انجام گناه از سوی انسان ارتباط او را با خداوند ناممکن می‌سازد، علاقه به دنیا حجاب است و تعلقات دنیوی ظلمت می‌آورد بنابراین انسان باید از تعلقات دنیوی پرهیز کند تا به نورانیت برسد. نماز و روزه نورانیت می‌آورد اما اگر انسان نماز شبش را به رخ خود و دیگران کشید این باعث حجاب می‌شود.

شاگرد آیت‌الله بهجت گفت: در وجود حضرت زهرا (س) چیزی جز خدا نبود و جلال و جمال خدا در وجود حضرت زهرا موج می‌زد، کسی که زندگی حضرت فاطمه را می‌بیند جز خدا چیزی را نمی‌بیند و آیت‌الله بهجت رقیقه‌ای از طهارت اهل بیت بود و در زندگی‌اش جز خدا چیزی نبود.

وی اضافه کرد: آیت‌الله بهجت مانند پدری مهربان به مشکلات شیعیان رسیدگی می‌کردند. برای امام زمان حساب خاصی را باز کرده بودند و تعبیر زندان غیبت از ایشان بود.

مراسم چهارمین سالگرد وفات آیت‌الله بهجت که از سوی شاگردان ایشان در مسجد فاطمیه برگزار شده بود با استقبال گسترده شاگردان و دوستداران ایشان مواجه شد، به گونه‌ای که تمام فضاهای طبقات مسجد و حیاط مالامال از جمعیت بود.

انتهای پیام/2258/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول