اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

صنعتی‌سازی ساختمان کیفیت ساخت و سازها را افزایش می‌دهد

شهردار مشهد گفت: اگر صنعتی‌سازی برای احداث یک بنا مورد توجه قرار گیرد می‌توان علاوه بر کنترل کیفیت‌ بنا از خطای انسانی نیز جلوگیری کرد.

صنعتی‌سازی ساختمان کیفیت ساخت و سازها را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمدپژمان بعدازظهر امروز در نخستین کنفرانس ملی بنا اظهار کرد: اگر گذشتگان با امکانات کمی که در اختیار داشتند بناهای ماندگار زیادی را ساختند؛ پس امروزه ما می‌توانیم با استفاده از امکانات لازم بناهای بهتری بسازیم.

شهردار مشهد افزود: اگر از ابتدای احداث یک بنا همانند مطالعه اولیه برای مکان‌یابی تا طراحی و اجرا مورد توجه سازنده قرار نگیرد آن بنا ماندگار نمی‌شود.

پژمان تصریح کرد: در ماندگاری یک بنا طراحی از اهم موضوعات محسوب می‌شود زیرا هرچه قدر بنا تناسب بیشتری با محیط پیرامون خود داشته باشد احساس آرامش و راحتی بیشتری به انسان منتقل می‌کند؛ ذوق و سلیقه طراح و توجه دقیق و ریز او در این امر بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما گرفتار انجام تکلیف و انجام کار انبوه هستیم و تنها به سطح و سطوح بنا و یا تعداد طبقات آن فکر می‌کنیم.

پژمان توجه به رعایت حقوق دیگران در ساخت و ساز، توجه به بافت شهری، رعایت اصول اسلامی ایرانی و خلاقیت در ساخت را سبب منحصر به فرد بودن یک بنا دانست و افزود: این موضوع باید مورد توجه ویژه مسئولان و معماران قرار گیرد.

شهردار مشهد تاکید کرد: در حال حاضر در نیروی کار دچار ضعف هستیم و اگر در این زمینه صنعتی‌سازی را مورد توجه قرار دهیم می‌توانیم علاوه بر کنترل کیفیت‌های یک بنا، از خطای انسانی نیز جلوگیری کنیم.

پژمان با بیان اینکه روند ساخت و ساز در مشهد مقدس رو به رشد بوده، تصریح کرد: در حال حاضر در ساخت‌ و سازها مشهد چهره‌ای متفاوت از گذشته پیدا کرده و در طرح جامع شهرسازی مشهد که بر متراکم شدن فضای شهری و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های موجود تاکید دارد اقداماتی برای افزایش ارزش زمین در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/70006/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول