اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از بامداد 27 اردیبهشت ماه

ورود 438 هزار شماره تلفن ثابت استان قم در اجرای طرح هم‌کدسازی

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم از ورود 438 هزار و 811 شماره تلفن ثابت استان قم در اجرای طرح هم‌کدسازی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح تمامی شماره تلفن‌های ثابت هشت رقمی خواهد شد.

ورود 438 هزار شماره تلفن ثابت استان قم در اجرای طرح هم‌کدسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید ‌اسدالله دهناد در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته ارتباطات برگزار شد، عصر کنونی را عصر ارتباطات دانست و اظهار کرد: یکی از عرصه‌های اقتدار، ارتباط مستقیم با اطلاعات است و هر کسی که اطلاعات بیشتری داشته باشد، به تبع از قدرت بیشتری نیز برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه ارتباطات همگام با زمان در حال پیشرفت است افزود: ارتباطات در تمامی حوزه‌های زندگی فردی و اجتماعی تأثیر بسیاری دارد.

*امکان واگذاری یک میلیون و 200 هزار شماره تلفن همراه در قم

مدیر عامل شرکت مخابرات استان قم در ادامه سخنان خود به تبیین ظرفیت تلفن همراه در استان قم پرداخت و تصریح کرد: در استان قم، ظرفیت واگذاری یک میلیون و 200 هزار شماره تلفن همراه وجود دارد که در حال حاضر حدود 968 هزار سیم کارت به مردم واگذار شده است.

وی به ضریب نفوذ تلفن همراه در استان قم اشاره و ابراز کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان قم 84 درصد است در حالی که میانگین ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور از 74 درصد تجاوز نمی‌کند و این آمارها نشانگر افزایش 10 درصدی نفوذ تلفن همراه در استان قم نسبت به میانگین کشوری است.

دهناد در ادامه به ظرفیت استان قم در بخش دیتا اشاره و تصریح کرد: 34 هزار و 552 پورت دیتا منصوبه در استان قم وجود دارد که از این تعداد 23 هزار و 735 پورت به متقاضیان واگذار شده است.  

وی ظرفیت اینترنت پرسرعت در استان قم را بیش از 89 هزار مشترک ذکر کرد و بیان داشت: از این تعداد 63 هزار مشترک در حال بهره‌وری از این خدمات هستند.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان قم در ادامه به تبیین فعالیت شرکت‌های دیگری که در کنار شرکت مخابرات به واگذاری اینترنت پرسرعت به مشترکین اهتمام دارند پرداخت و تصریح کرد: حدود 56 هزار پورت منصوبه در استان قم نصب شده که از این تعداد 40 هزار مشترک اینترنت پرسرعت از طریق شرکت‌های عامل از سرویس اینترنت مخابرات استفاده می‌کنند.

وی افزود: شرکت مخابرات قم در بخش مشترکین اینترنت پرسرعت امکان واگذاری 32 هزار پورت را دارد که از این تعداد بیشتر از 22 هزار مشترک از سرویس اینترنت پرسرعت مخابرات استفاده می‌کنند.

دهناد در بخش دیگری از سخنان خویش با بیان اینکه شرکت مخابرات قم خدماتی را در عرصه واگذاری دیتا و اینترانت ملی به مدارس داشته است تصریح کرد: هم‌اکنون 363 مدرسه و 600 شعبه بانکی به سرویس دیتا متصل هستند و از امکانات و سرویس‌هایی که در شبکه دیتا وجود دارد بهره می‌برند.

وی همچنین از اجرای بیش از یک هزار و 300 کیلومتر فیبر نوری در استان قم خبر داد و گفت: 24 دانشگاه، ‌11 مرکز حوزوی و بیش از 45 دستگاه اجرایی خدمات‌رسان و مراکز شهری مخابرات از امکانات فیبرنوری مخابرات استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم اضافه کرد: در سال گذشته مبلغ 16 میلیارد تومان در بخش توسعه مخابراتی قم سرمایه‌گذاری شد.

وی بیان اینکه بخش عمده این سرمایه‌گذاری در مسکن مهر صورت گرفت گفت: در این راستا می‌توان به سرمایه 8.6 میلیارد تومانی در بخش مسکن مهر اشاره کرد.

دهناد خدمات شرکت مخابرات قم به مسکن مهر را سرویس‌دهی تلفن همراه، تلفن ثابت و اینترنت ذکر کرد و گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در سال جاری 290 میلیارد ریال سرمایه برای توسعه لازم است تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای استان قم باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به ظرفیت تلفن ثابت در استان قم گفت: بیش از 526 هزار خط تلفن ثابت در استان قم نصب شده که از این تعداد 438 هزار و 811 شماره در حال فعالیت است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان قم در بخش پایانی سخنان خود از اجرای طرح هم‌کدسازی تلفن‌های ثابت در استان قم خبر داد و بیان داشت: این طرح از روز 27 اردیبهشت امسال اجرا می‌شود.

وی تعداد شماره‌های تلفن ثابت که در این طرح ورود پیدا می‌کنند را 438 هزار و 811 شماره ذکر کرد و گفت: این طرح گام مهمی برای تحقق اجرای عدالت اجتماعی و کاهش هزینه‌های برقراری تماس شهرهای کوچک به شمار می‌رود.

دهناد ابراز داشت: با اجرای این طرح کدهای بین شهری استان به صورت کامل حذف شده و ساکنین شهرها و توابع استان قم، بدون وارد کردن کد شهری با شهر قم ارتباط برقرار می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم اضافه کرد: بر اساس طرح هم‌کدسازی در استان قم، کد تلفن‌های ثابت در استان قم از 0251 به 025 تغییر خواهد کرد و عدد 3 به ابتدای شماره‌های تلفن ثابت استان اضافه می‌شود و شماره تلفن‌های ثابت استان قم از هفت رقم به هشت رقم تغییر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل گستردگی این طرح ممکن است اختلالاتی در حین اجرای طرح به وجود بیاید که با حضور کارشناسان نسبت به برطرف کردن آن اقدام می‌شود.

اتنهای پیام/78005/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول