اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

صنعت سیستان و بلوچستان را باید از حالت رکود خارج کنیم

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمامی ادارات و دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا صنعت استان را از حالت رکود فعلی خارج کنیم.

صنعت سیستان و بلوچستان را باید از حالت رکود خارج کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عباس نخعی ظهر امروز در همایش اطلاع‌رسانی و تشریح فعالیت‌های سامانه «رصد الکترونیکی کالاهای تجاری» با حضور روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و یزد در زاهدان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور است که هزار و 240 کیلومتر مرز خاکی با دو کشور افغانستان و پاکستان و 300 کیلومتر مرز آبی با آب‌های آزاد دارد.

وی افزود: همجواری با کشور افغانستان و پاکستان بهترین فرصت برای مبادلات مرزی است به ویژه اینکه کشور افغانستان بازار مصرف غنی در بحث تجارت دارد.

این مسئول عنوان کرد: وجود معادن غنی و سرشار در این منطقه و بسیاری از امکانات بالقوه نهفته، استان سیستان و بلوچستان را به یک موقعیت بکر و دست نخورده در زمینه صنایع در کشور تبدیل کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: واژه محرومیت برای سیستان و بلوچستان که سرشار از ذخایر در زمینه‌های گوناگون است جفایی بزرگ بوده و همچنین واژه نا امنی که به این استان نسبت می‌دهند از دیگر موانع سر راه توسعه منطقه است.

وی گفت: در این استان اندک اختلافات قومی و قبیله‌ای وجود دارد و منکر آن نیستیم، اما این خرده اختلافات به سرمایه‌گذاران خارجی و غیربومی هیچ صدمه‌ای وارد نمی‌کند.

نخعی افزود: عده‌ای با ناامن جلوه دادن سیستان و بلوچستان به سودهای کلان دست می‌یابند و همین علت سبب شده تا آنطور که باید منطقه را به خوبی معرفی نکنند.

این مسئول حضور سرمایه‌گذاران در سیستان و بلوچستان را منشا خیر و برکت عنوان کرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌تواند نقش کلیدی در جذب سرمایه‌گذار به داخل استان داشته باشد.

کمک به صنایع زمین‌خورده یکی از اولویت‌های مدیریت سیستان و بلوچستان است

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: باید تلاش کرده و با همکاری هم صنعت استان را از حالت رکود فعلی خارج کنیم.

وی افزود: در این استان با توجه به همین موقعیت‌های جغرافیایی فعلی، توسط عده‌ای معدود قاچاق کالا و غیره صورت می‌گیرد که قطعا با ثبت اطلاعات کالاها در سامانه رصد الکترونیکی از قاچاق نیز جلوگیری می‌شود.

نخعی بیان داشت: سیستان و بلوچستان با موقعیت استراتژیکی و ظرفیت‌های پنهان و آشکاری که دارد، بهشت تجارت و سرمایه‌گذاری برای ایران محسوب می‌شود به‌گونه‌ای که در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و معادن این استان در سطح کشور بی‌نظیر است.

این مسئول با اشاره به مزایای سامانه رصد الکترونیکی کالاهای تجاری در کشور گفت: اگر تمام ادارات و ارگان‌ها همکاری کنند و این سامانه در این استان به موفقیت خود دست ‌یابد قطعا از بخش اعظم احتکارها، قاچاق و سایر تخلفات در این منطقه جلوگیری می‌شود.

نخعی خاطرنشان کرد: استانداری سیستان و بلوچستان از اجرای چنین طرح‌هایی حتی به صورت پایلوت در این استان استقبال کرده و زمینه اجرای موفق آنها را فراهم می‌کند.

وی از تعزیرات حکومتی استان خواست تا در صورت اجرای طرح سامانه «رصد الکترونیکی» در سیستان و بلوچستان، اگر با هر نوع تخلفی مواجه شدند قاطع و بدون اغماض با متخلفان برخورد کنند.

در پایان این همایش قاسمی مدیر کمیته اطلاع‌رسانی سامانه «رصد الکترونیکی کالاهای تجاری» برای تجار و مسئولان ذی‌ربط نحوه ثبت اطلاعات در این سامانه را تشریح کرد.

انتهای پیام/75004/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول