اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهریور‌ماه امسال

12 هزار واحد مسکن مهر در همدان افتتاح می‌شود

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: 12 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار و زیر 25 هزار نفر جمعیت طی شهریور‌ماه امسال افتتاح می‌شود.

12 هزار واحد مسکن مهر در همدان افتتاح می‌شود

حسین جلالیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با توجه به مصوبه‌ای که در شورای تأمین مسکن استان به عمل آمد در صورتی که تمام شرکت‌های خدمات‌رسان همکاری لازم را داشته باشند تعدادی از واحدهای مسکن مهر آماده افتتاح می‌شود.

وی افزود: 12 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار و زیر 25 هزار نفر جمعیت طی شهریورماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه تعداد زیادی از پروژه‌های مسکن مهر نزدیک به اتمام هستند، تصریح کرد: مشکل اصلی ما در حال حاضر به‌ویژه در شهرستان همدان عدم نصب انشعابات توسط شرکت‌های خدمات‌رسان است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تعاونی‌های مسکن نسبت به واریز وجه انشعابات خود اقدام کرده‌اند به خصوص در سایت امید اکباتان در نصب کنتورها و انشعابات شتاب و سرعت لازم توسط شرکت‌های خدمات‌رسان صورت نمی‌گیرد.

جلالیان با بیان اینکه بیشترین مشکل ما با شرکت آب و فاضلاب در زمینه نصب انشعابات است، اظهار داشت: در سطح استان این امر بیشتر در شهر همدان مشهود است.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده تأکید کرد: مهمترین برنامه در دست اقدام افتتاح مسکن‌های مهر است تا مسکن‌هایی که از پیشرفت بالایی برخوردار هستند طی شهریور ماه و مسکن‌های که پیشرفت کمتری دارند، حداکثر تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان یادآور شد: طی امسال متقاضیانی که در قالب خودمالکان طی سال گذشته پرونده تشکیل داده بودند برای دریافت تسهیلات به بانک‌ مسکن معرفی می‌شوند.

وی عنوان کرد: با توجه به تعامل خوب بانک مسکن با اداره کل راه و شهرسازی و رایزنی‌های صورت گرفته در این راستا 300 نفر متقاضی که سال گذشته تشکیل پرونده داده بودند برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی می‌شوند.

ساخت مسکن مهر تأثیر زیادی بر قیمت مسکن در همدان ندارد

جلالیان در ادامه سخنانش با اشاره به قیمت مسکن در همدان اظهار داشت: مشکل حاکم در همدان این است که میزان عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت مسکن در شهر همدان نیست.

وی تأکید کرد: اگر ما تعداد زیادی مسکن نیز تولید کنیم باز بر روی قیمت مسکن تأثیری نخواهد داشت و قیمت آن خیلی پایین نمی‌آید.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: خیلی از انبوه‌سازان هستند که 20 تا 30 واحد از قبل ساخته‌اند و حتی یک واحد هم نفروخته‌اند و اجاره می‌دهند و تمایلی نیز به فروش ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسکن مهر شامل همه اقشار جامعه نمی‌شود و تنها قشر خاص و محدودی از اجتماع می‌توانند از آن بهره‌مند شوند بنابراین نمی‌تواند تعیین‌کننده اصلی در زمینه قیمت باشد چراکه دهک‌های خاصی از جامعه را شامل می‌شود.

جلالیان افزود: اگر ما بتوانیم تعدادی از واحد‌های مسکن مهر را طی شهریورماه تحویل متقاضیان دهیم می‌تواند تا حدودی بر روی اجاره مسکن تأثیرگذار باشد.

به گفته وی، این کاهش قیمت اجاره‌بها تنها برای اقشار ساکن در نقاط پایین شهر و متوسط شهر محسوس خواهد بود.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی همدان تصریح کرد: در حال حاضر اشتغال اصلی خیلی از افراد در همدان ساخت و ساز است که این امر نیز یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن در همدان به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: به علت درآمدزایی خوب در کار ساخت و ساز، بسیاری از افراد به این کار روی آورده‌اند و به نوعی بازار مسکن را در اختیار خود گرفته‌اند و با توجه به بحث مالکیت خصوصی و فروش آن با قیمت خودشان، دولت نیز در این زمینه ابزاری برای مقابله ندارد.

جلالیان در رابطه با میزان تسهیلات پرداختی نیز خاطرنشان کرد: میزان پرداخت تسهیلات بانکی مسکن مهر برای پروژه‌های صنعتی 25 میلیون تومان است و حتی در رابطه با پروژه‌هایی که صنعتی نبوده‌اند نیز با 25 میلیون تومان وام موافقت شده است.

انتهای پیام/89006/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول