اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبرداد

تولید 20 تن پیله تر ابریشم در مراکز پرورشی آذربایجان‌شرقی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری بیش از 20 تن پیله تر ابریشم در مراکز پرورشی استان تولید شود.

تولید 20 تن پیله تر ابریشم در مراکز پرورشی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غفور عبداللهی صبح امروز در حاشیه بازدید از پرورش کرم ابریشم در سیه‌رود جلفا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نمایندگی‌های شرکت سهامی کرم ابریشم ایران در آذربایجان‌شرقی فعال بوده و در رفع نیازهای نوغانداران استان مشارکت دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، از رونق دوباره نوغانداری در استان خبر داده و گفت: توسعه 200 هکتاری توتستان دراستان، تلاش برای افزایش30درصدی مساحت توتستانها در آذربایجان شرقی تداوم دارد.

وی گفت: منطقه سیه‌رود در کناره‌های رود ارس یکی از بهترین مناطق پرورش کرم ابریشم در کشور به شمار می‌آید.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی افزود: سال گذشته نوغانداران استان با پرورش420 جعبه تخم نوغان موفق به تولید 15 تن پیله تر ابریشم شدند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری بیش از 20 تن پیله تر ابریشم در مراکز پرورشی استان تولید شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گفت: با توسعه صنعت نوغانداری در آذربایجان‌شرقی علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمد روستاییان نیز افزایش می‌یابد.

وی گفت: با توجه به بالا بودن متوسط تولید و کیفیت بالای پیله‌های تولیدی استان نسبت به میانگین کشور، اجرای طرح‌های اصلاح توتستان‌ها، اصلاح نژاد تخم‌های نوغان، بازسازی و نوسازی جایگاه‌های پرورش و توزیع جعبه‌های تخم نوغان از جمله برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی در راستای توسعه صنعت نوغانداری استان است.

عبداللهی، آموزش و بازآموزی روش‌های جدید برای دستیابی به محصول مطلوب از نظر کمی و کیفی را از برنامه‌های در دست اجرای این مدیریت در توسعه صنعت نوغانداری در استان ذکر کرد.

وی افزود: با تلاش‌های انجام گرفته توسط کارشناسان مدیریت امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان، تخم جعبه نوغان علاوه بر سیه‌رود، کلیبر و خداآفرین در مناطقی از مرند، سراب، اسکو، سردرود و خاروانا توزیع شده است.

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول