اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه تبریز:

حفظ نژاد اسب اصیل ایرانی نیازمند حمایت همه‌جانبه است

استاد و بنیانگذار دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز گفت: حمایت از نژاد اسب اصیل ایرانی و عدم انقراض آن ضرورتی است که نباید از آن غافل شد.

حفظ نژاد اسب اصیل ایرانی نیازمند حمایت همه‌جانبه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسنعلی مه‌پیکر صبح امروز در جلسه بررسی اهمیت پرورش اسب در آذربایجان‌شرقی، از رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی برای تحقق پذیرش دانشجو در رشته پرورش اسب در مرکز آموزش جهاد کشاورزی در تبریز که برای نخستین بار در شمال‌غرب کشور صورت گرفت، تقدیر کرد.

وی افزود: پذیرش دانشجو در رشته پرورش اسب در تبریز در راستای حمایت از اسب اصیل ایرانی امری مبارک و درخور تقدیر بوده است.

دامپزشک و کارشناس اسب‌های اصیل با بیان اینکه تنها هدف ما گسترش اسب اصیل ایرانی به خصوص اسب نژاد قره‌باغی است، تاکید کرد: نباید اجازه دهیم نژادهای اسب ایرانی منقرض شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه قوانین مدونی در خصوص اسب‌سواری وجود ندارد، گفت: علاقمندان به پرورش اسب و ورزش اسب‌سواری در زمینه نگهداری و مدیریت اسب و سوارکاری نیاز به آموزش دارند.

مه پیکر با بیان اینکه صنعت پرورش اسب کشور نیاز به حمایت‌های همه‌جانبه دارد، افزود: کشور ما توان بالایی در زمینه پرورش و رشد صنعت اسب‌داری دارد و این مهم با تحقیقات و پژوهش‌های علمی توان بالاتری می‌یابد.

بنیانگذار دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز در ادامه تاکید کرد: صنعت اسب‌داری از جمله صنایع سودآور است از این رو باید به نتایج تحقیقات پژوهشگران در این زمینه اهمیت داده شود.

وی تصریح کرد: اجرا شدن طرح‌های تحقیقاتی می‌تواند زمینه‌هایی را برای تکثیر نژادهای خالص در کشور فراهم کند.

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول