اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان خبر داد

تجهیز اکثر واحد‌های صنعتی اصفهان به فیلتراسیون

معاون عمران و محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیشتر واحد‌های صنعتی موجود در استان به فیلتر‌های پایش و کنترل آلودگی‌های زیست محیطی مجهز شده‌اند و آلودگی این واحد‌‌ها توسط محیط زیست استان کنترل می‌شود.

تجهیز اکثر واحد‌های صنعتی اصفهان به فیلتراسیون

جهانگیر رئیسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برنامه‌های اجرایی این شرکت در راستای حفظ محیط زیست شهرک‌های صنعتی استان اظهار کرد: الزام واحد‌های صنعتی به رعایت مباحث زیست محیطی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این شرکت در راستای کاهش آلاینده‌های جوی است.

وی با بیان اینکه محیط زیست متولی نظارت و کنترل آلودگی‌های زیست محیطی واحد‌های صنعتی است، ادامه داد: حفاظت محیط زیست استان و بخش محیط زیست این شرکت نسبت به پایش آلودگی واحد‌های صنعتی و پیشگیری از آلایندگی این واحد‌ها اقدام می‌کنند.

معاون عمران و محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر تصفیه‌خانه‌های پساب بسیاری از واحد‌های صنعتی در حال احداث است و فیلتر‌های جلوگیری از آلاینده‌های زیست محیطی نیز بر روی واحد‌های صنعتی نصب می‌شود، تصریح کرد: اما حفاظت محیط زیست استان نیز با اتخاذ برنامه‌ها و طرح‌های قانونی آلاینده‌های ناشی از فعالیت واحد‌های صنعتی استان را کنترل می‌کند.

وی به کنترل آلاینده‌های ناشی از فعالیت واحد‌های صنعتی در سطح استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر اکثر واحد‌های صنعتی موجود در سطح استان به فیلتر‌های پایش و کنترل آلودگی‌های زیست محیطی مجهز شده‌اند و آلودگی این واحد‌‌ها توسط محیط زیست استان کنترل می‌شود.

رئیسی با اشاره به اینکه براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی نیز استقرار واحد‌های صنعتی در شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان ممنوع است، تأکید کرد: اصفهان یکی از کلان‌شهر‌های آلاینده در سطح کشور است و با توجه به این موضوع کنترل آلاینده‌ها و نظارت بر فعالیت واحد‌های صنعتی در استان ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر اکثر شهرک‌های صنعتی موجود در استان در راستای رعایت مباحث زیست محیطی به تصفیه‌خانه‌ها متصل است، افزود: همچنین برخی از شهرک‌هایی که هنوز به این سیستم مجهز نیستند براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این شرکت در آینده‌ای نزدیک به تصفیه‌خانه مجهز می‌شوند.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول