اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

فرهنگ امام هادی(ع) حماسه سیاسی را عبادتی برتر معرفی کرد

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: فرهنگ مترقی امام هادی(ع) حماسه سیاسی را در قالب عبادتی برتر متناسب با مقتضیات زمان به پیروان خود معرفی کرد.

فرهنگ امام هادی(ع) حماسه سیاسی را عبادتی برتر معرفی کرد

حجت‌الاسلام جلال رضوی مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام علی النقی(ع) اظهار کرد: حیات سیاسی امام هادی(ع) ویژگی‌های خاصی داشت و صاحبان عقاید انحرافی در دوران این امام بزرگوار می‌کوشیدند تا مکتب الهام‌بخش اهل بیت(ع) را از اذهان دور نگاه دارند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه پیشوای دهم شیعیان به صورت مستمر در تعقیب بود ولی ارتباط اصحاب خاص که فقهای گرانبهایی نسبت به معارف بلند مذهب تشیع بودند همچنان برقرار ماند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه امام هادی(ع) با تشکیل جبهه وسیع علمی در برابر خرافه‌سازان منحرف ایستاد گفت: این امام بزرگوار در برابر دشمنان کینه‌توز و مستکبران دستور مقاومت و ایستادگی را با اقتباس از آیه «واستقم کما امرت» که در سرلوحه مواضع همه انبیا آمده راهبردی برای استقامت در برابر مستکبران و غاصبان زمان خود دانست.

وی تأکید کرد: فرهنگ مترقی امام هادی(ع) حماسه سیاسی را در قالب عبادتی برتر با مقتضیات زمان به پیروان خود معرفی کرد بنابراین باید از این امام درس بگیریم و اجازه ندهیم دشمنان حماسه سیاسی را به بحران سیاسی مبدل کنند.

رضوی‌مهر عنوان داشت: وجود این امام همام از الطاف ویژه الهی در بین شیعیان بود و امام با مدیریت علمی، عقیدتی، فقهی، تعلیم و بسط معارف قرآن توانست نقشه دشمنان را مبنی بر زدودن ایمان در بین قلب‌های تشنه پیروان راستین پیامبر نقش بر آب کند.

وی خاطرنشان کرد: امام هادی(ع) اجازه نداد دشمنان قسم خورده دین به دنبال امیال نفسانی خود قرآن و دانستی‌های آسمانی که به عنوان میراث جاویدان به امت اسلام ارزانی شده بود مورد دستبرد قرار گیرند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یادآور شد: فرهیختگان، اصحاب و یادگاران علم و عمل به دلیل وجود امام هادی(ع) به سامرا می‌روند و امروز مسلمانان کشورهای مختلف با الهام از سیره سیاسی امام هادی(ع) به اصول مبتنی بر استقامت و حرکت جهادی تن داده‌اند.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول