اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه صحنه:

زیارت جامعه کبیره بیان‌گر ایدئولوژی امام هادی(ع) است

امام‌ جمعه شهرستان صحنه گفت: ایدئولوژی امام هادی(ع) در زیارت جامعه کبیره بیان شده است و این زیارت‌نامه یادگاری ارزشمند برای تشیع از این امام بزرگوار است.

زیارت جامعه کبیره بیان‌گر ایدئولوژی امام هادی(ع) است

حجت‌الاسلام احمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با بیان اینکه امام هادی(ع) در طول 33 سال امامت خود، در دو بخش ایدئولوژیک و بیان معارف فعالیت‌های خود را در پیش گرفتند، ادامه داد: مبارزه با افرادی که در بزرگداشت ائمه زیاده‌روی و اغراق می‌کردند و آنان را در حد عبودیت ستایش می‌کردند یکی از اهداف و فعالیت‌های امام هادی(ع) در آن روزگار بوده است.

زارعی خاطر نشان کرد: بهترین یادگار به جامانده از این امام بزرگوار، زیارت جامعه کبیره است که در واقع ایدئولوژی تشیع بوده و به بیان جایگاه امامت و مبانی اعتقادی می‌پردازد.

وی با تاکید بر اینکه امام هادی(ع)‌ در سخت‌ترین شرایط حکومتی، دست از مبارزات دینی و سیاسی خود برنداشتند، ادامه داد: مبارزات ایشان در سخت‌ترین شرایط، الگویی برای تمام مسلمانان جهان و به خصوص مسلمانان عربستان و بحرین است.

امام‌جمعه شهرستان صحنه اظهار داشت: برطرف کردن مشکلات شیعیان و مراجعه‌کنندگان به هر شکل ممکن و نیز بیان معارف واقعی تشیع از دیگر ویژگی‌های برجسته این امام بزرگوار است و آن‌قدر مقام و شأن ایشان بزرگ و والا بود که موجب رشک و حسادت متوکل عباسی و اطرافیان او شده بود به گونه‌ای که از توجه مردم نسبت به خاندان رسالت همیشه در هراس بوده و احساس نگرانی می‌کردند.

زارعی خاطر نشان کرد: امام علی‌النقی(ع) در سن 42 سالگی در شهر سامرا پس از تحمل سختی‌ها و رنج‌های بی‌شمار از طرف حاکم وقت، متوکل عباسی در شهر سامرا به شهادت رسید و به دلیل وجود محبان و دوست‌داران بسیار آن سال به سال اندوه شیعه نام‌گذاری شد.

انتهای پیام/2700/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول