اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز

چهاردهمین سالگرد آیت‌الله روحانی در مازندران برگزار می‌شود

چهاردهمین مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله روحانی نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز در بابل برگزار می‌شود.

چهاردهمین سالگرد آیت‌الله روحانی در مازندران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، خبرگزاری فارس به مناسبت چهاردهمین سالگرد درگذشت این عالم بزرگوار به معرفی بخشی از فعالیت‌های وی پرداخت.

مرحوم حضرت آیت‌الله حاج‌شیخ‌هادی روحانی نماینده فقید ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه بابل در سال 1302 ش ( 1342 ق ) در روستای کله‌بست از توابع بابلسر در خانواده‌ای مذهبی و خدا ترس به دنیا آمد و در ابتدا به دلیل درگذشت پدرش به کشاورزی پرداخت.

وی پس از سقوط رضاخان پهلوی و رونق یافتن دوباره حوزه‌های علمیه، به تحصیل علوم دینی روی آورد و پس از گذراندن علوم مقدماتی در بابل عازم حوزه‌های علمیه قم و مشهد شد.

آیت‌الله روحانی در زمان تحصیل با مشکلات زیادی به ویژه در زمینه اقتصادی مواجه بود ولی هیچ‌گاه از ادامه راهش ناامید نمی‌شد، وی پس از طی سطوح عالی، در درس فقه و فلسفه علمای بزرگ و حضرات آیات عظام سید حسین، سید شهاب والدین مرعشی نجفی و علامه طباطبایی حاضر شد و همزمان به مبارزه علیه رژیم ستمشاهی و هدایت افکار مردم و پشتیبانی از نهضت امام خمینی ( ره ) پرداخت.

 آیت‌الله روحانی در یازدهم اردیبهشت 1343 در مسجد چهارسوق بابل به منظور حمایت از مبارزات آیت‌الله خمینی ( ره ) و آزادی معظم له سخنرانی کردند، همچنین در هشتم تیرماه در سخنرانی رسا ضمن دفاع از مبارزات امام خمینی ( ره )، به انتقاد از حکومت و رواج فساد و فحشا در جامعه پرداخت.

 زندگی آیت‌الله روحانی همواره در مبارزه با ظلم و ستم، بی‌عدالتی، و دفاع از اسلام و شعائر آن سپری شد. فعالیت‌های ضد طاغوتی وی موجب شد که در سال 1357 توسط ساواک دستگیر و به تهران منتقل شود ولی با تحصن و اعتراض علما و مردم بابل، به زودی آزاد و با استقبال پرشور مردم مواجه شد.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به نمایندگی امام خمینی (ره) و امامت جمعه بابل منصوب و برای سه دوره پیاپی، به نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و از سوی مردم استان مازندران نیز به نمایندگی ولی فقیه در استان مازندران و امامت جمعه بابل برگزیده شد و در این سنگر، منشا خدمات فراوانی شد.

این عالم مجاهد در سال‌های سخت جنگ تحمیلی، بارها به جبهه‌ها رفت و مدت‌های بسیار در کنار رزمندگان اسلام به سر برد و بازسازی شهر سوسنگرد را بر عهده گرفت،این فقیه فرزانه در کنار فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، از امور علمی غافل نماند و آثار متعددی به یادگار گذاشت که می‌توان به کتاب‌های چون نگاهی به مساله ولایت، قطره در تفسیر سوره حمد و معاد در اسلام از آثار آن عالم برجسته اشاره کرد.

وی سرانجام در 21 مهر 1378 ( سه رجب 1420 ) همزمان با سالروز شهادت امام هادی (ع) چشم از جهان فروبست و در بابل در مدرسه خاتم الانبیاء که خود از نو، بنیاد نهاده بود، به خاک سپرده شد.

چهاردهمین سالگرد آن عالم ربانی ساعت 17 امروز با سخنرانی ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه قم در مدرسه صدر بابل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/86009/ح40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول