اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

در دیدار با معاون وزارت دفاع آمریکا

کرزی: تقویت نیروی هوایی افغانستان بر امضای توافقنامه امنیتی تأثیر دارد

رئیس جمهور افغانستان در دیدار با معاون وزارت دفاع آمریکا بار دیگر با اشاره به ضرورت تقویت و تجهیز نیروهای هوایی افغانستان از تأثیر آن بر امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن خبر داد.

کرزی: تقویت نیروی هوایی افغانستان بر امضای توافقنامه امنیتی تأثیر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از اطلاعیه «دفتر ریاست جمهوری افغانستان» حامد کرزی روز گذشته با «اشتون کارتر» معاون وزارت دفاع آمریکا در محل کاخ ریاست جمهوری افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار درخصوص تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی بخصوص نیروی هوایی افغانستان، موافقتنامه امنیتی بین افغانستان و آمریکا و مسائل منطقه‌ای بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

حامد کرزی در این دیدار تأکید کرد که تجهیز و تقویت نیروهای امنیتی افغانستان بخصوص نیروی هوایی این کشور بسیار با اهمیت است و برای تحکیم روابط بین 2 کشور و امضای موافقتنامه امنیتی مؤثر است.

وی با اشاره به موافقتنامه امنیتی کابل-واشنگتن گفت: برای مردم افغانستان صلح و امنیت و همچنین تجهیز و تقویت نیروهای امنیتی افغانستان از اهمیت خاصی برخوردار است.

معاون وزارت دفاع آمریکا نیز در این دیدار از پیشرفت‌های موجود در افغانستان و مشاهدات خود در این زمینه سخن گفت.

وی از روند آموزش و تقویت نیروهای امنیتی افغان ابراز رضایت کرد و گفت که از تقویت و قابلیت‌های ارتش ملی افغانستان و در مجموع پیشرفت‌هایی که در افغانستان صورت گرفته، متحیر شده است.

اشتون کارتر با انتقاد از رسانه‌ها گفت که برخی رسانه‌ها در رابطه با نیروهای امنیتی افغانستان موضوعاتی جزئی را انعکاس می‌دهند که اهمیت خاصی ندارد و دستاوردهای قابل ملاحظه آنان را منتشر نمی‌کنند.

در پایان این دیدار، معاون وزیر دفاع آمریکا در بخش تقویت نیروهای هوایی افغانستان بر ضرورت آموزش حرفه‌ای خلبانان جوان، تأکید کرد.

مقامات افغان از جمله رئیس جمهور و وزیر دفاع این کشور بارها بر اهمیت تجهیز نیروی هوایی افغانستان تأکید کرده و از کارشکنی طرف آمریکایی در این زمینه انتقاد کرده‌اند.

حامد کرزی ماه گذشته در دیدار با جمعی از مشاوران دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد برای امضای پیمان امنیتی با آمریکا عجله نداریم بلکه می‌خواهیم منافع افغانستان با دقت در متن پیمان امنیتی کابل-واشنگتن در نظر گرفته شود.

در مقابل آمریکا با بی‌توجهی به این قبیل اظهارات، هنوز هم در زمینه به تجهیز نیروی هوایی افغانستان اقدامات لازم را صورت نداده است.

کارشناسان مسائل نظامی افغانستان معتقدند تضعیف و نابودی نیروی هوایی افغانستان، یکی از اهداف و برنامه‌های استراتژیک آمریکا است و واشنگتن هرگز نیروی هوایی افغانستان را تجهیز نمی‌کند.

«غلامحسین هزاره» یکی از کارشناسان امور نظامی افغانستان در این خصوص گفته است: به رغم این که آمریکا یکی از بهترین تولیدکنندگان تجهیزات نظامی در دنیا است، تلاش می‌کند که سلاح‌ها و تجهیزات بی‌کیفیت و یا با کیفیت پایین سایر کشورها را در اختیار نیروهای امنیتی افغان قرار دهد. 

به اعتقاد این کارشناس افغان، آمریکا هیچ علاقه‌ای به تجهیز نیروهای هوایی افغانستان ندارد و نمی‌خواهد این نیروها به سلاح‌های مدرن مجهز شوند و وعده‌های این کشور نیز در این زمینه فریبی بیش نیست.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول