اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

افغانستان: عجله‌ای برای امضای پیمان امنیتی با آمریکا نداریم

وزارت خارجه افغانستان بار دیگر با تکرار سخنان رئیس‌جمهور این کشور تأکید کرد که هیچ عجله‌ای برای امضای پیمان امنیتی با آمریکا وجود ندارد.

افغانستان: عجله‌ای برای امضای پیمان امنیتی با آمریکا نداریم

به گزارش فارس، «جانان موسی‌زی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان روز گذشته در یک نشست خبری اظهار داشت که برای امضای توافقنامه امنیتی با آمریکا، هیچ عجله‌ای وجود ندارد.

به نقل از «خبرگزاری جمهور» موسی‌زی تصریح کرد: ما طرفدار موافقتنامه‌ای هستیم که در آن به حاکمیت ملی، منافع ملی و ضرورت اساسی تأمین صلح و امنیت در افغانستان احترام گذاشته شده باشد.

به گفته موسی‌زی، 3 دوره مذاکراتی که تاکنون پیرامون این توافقنامه بین طرفین صورت گرفته است مثبت ارزیابی شده و دارای دستاوردهایی است.

وی هر گونه الزام و ضرب‌الاجل برای امضای توافقنامه امنیتی کابل-واشنگتن را رد کرد و افزود: هیچ ضرب‌الاجلی برای امضای توافقنامه امنیتی کابل-واشنگتن وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان، درخصوص دروازه‌های مرزی ایجاد شده توسط دولت پاکستان در ولایت «کنر» اظهار داشت که هنوز هم این دروازه‌ها با پر جا است، اما گفت‌وگوها برای برداشتن آن بین وزارت خارجه 2 کشور در حال جریان است.

وی همچنین به تبلیغات منفی برخی کشورها و گروه‌ها در مورد انتخابات آینده این کشور اشاره کرد و افزود که دولت و مردم افغانستان همه خواهان یک انتخابات شفاف و عادلانه در افغانستان هستند.

به نظر کارشناسان، این گونه به نظر می‌رسد مواضع اخیر وزارت امور خارجه افغانستان در مقابل اظهارات جوزف دانفورد است که چند روز پیش در گفت‌وگو با اعضاى کمیسیون نیروهاى مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که کار بر روی امضای پیمان امنیتى بین آمریکا و افغانستان جریان دارد و این مذاکرات تا 2 ماه آینده تکمیل خواهد شد.

چندی پیش رئیس جمهور افغانستان نیز در سخنانی گفته بود که هیچ عجله‌ای برای امضای توافقنامه امنیتی کابل- واشنگتن وجود ندارد و افغانستان در حال بررسی دقیق آن است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول