اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

معجزه‌ای به نام "تجلیل" / خبرنگارانی که آب می‌روند!

برگزاری مراسم تقدیر و تجلیل از فعالان عرصه مطبوعات در کنار محاسن معنوی آن، نکته شرم‌آوری در لایه پنهان خود دارد که همانا غیب شدن خبرنگاران در جلسات خبری پس از اینگونه مراسم‌ها است.

معجزه‌ای به نام "تجلیل" / خبرنگارانی که آب می‌روند!

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، زحمات و تلاش‌های جامعه مطبوعاتی بر کسی پوشیده نیست و همین عامل موجب شده تا این حرفه در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور معرفی شود.

با عنایت به این مسئله هر ساله در ایام مختلف و به مناسبت‌های گوناگون دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی استان‌های مختلف بنا به نوع کار خود مراسم تقدیر از فعالان عرصه رسانه در حوزه مرتبط با آن دستگاه را برگزار می‌کنند.

همواره گفته شده نفس این اقدام نیک و پسندیده است فارغ از آنکه گاه مشاهده شده اشخاصی غیرخبرنگار و یا بدون فعالیت آنچنانی در آن موضوع و حوزه مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

البته این نکته در قبال مسئله دیگری که در این میان وجود دارد و به نوعی آفت شمرده می‌شود شاید چندان بغرنج به نظر نرسد.

به گزارش فارس، معمولا بیشتر آئین‌های تجلیل خبرنگاران در ایام پایانی سال انجام می‌شود و برخی "خبرنگارنماها" با آگاهی از این مطلب و کسب تجربه لازم و چندین ساله در این خصوص، چند صباحی پیش از مراسم حضور خود را در جلسات و برنامه‌های دستگاه‌ها پررنگ‌تر می‌کنند.

هدف آنها از این اقدام نشان‌دادن خود به رؤسا و روابط عمومی‌ها است، بلکه در مراسم تقدیر خبرنگاران به اینان نیز التفاتی شده و در "روز موعود" منافع مالی خود را برداشت کنند.

شاید تا اینجای کار بتوان اینگونه رفتارها را زیرسبیلی رد کرد و با امیدواری به اینکه این دوستان در آینده نیز همین روال فعالیت در عرصه را دنبال کنند چشم‌پوشی و اغماض توجیه‌پذیر به نظر آید.

اما دقیقا مشکل از همین نقطه آغاز می‌شود چرا که یکباره پس از مورد تقدیر قرار گرفتن خبرنگاران فعال، دیگر در جلسات و برنامه‌های بعدی غیب شده و اثری از آنها دیده نمی‌شود.

نکته جالب آنکه اگر خدای ناکرده نام برخی از این دوستان از قلم بیافتد، فغان و فریاد سرمی‌دهند و حتی شنیده شده گاهی مواقع برگزارکننده نگون‌بخت را تهدید به درپیش گرفتن رویکرد منفی در بیان مواضع و مطالب می‌کنند.

به راستی جز فرصت‌طلب خواندن این آقایان و خانم‌ها چه صفت دیگری را می‌توان در خصوص آنها بکار برد و جز شرمندگی برای فعالان واقعی این عرصه چه می‌ماند؟

به نظر می‌رسد راهکار جدی مقابله با این پدیده مذموم، رصد دقیق میزان فعالیت خبرنگاران پس از مراسم تقدیر تا نوبت بعدی باشد بلکه بدین وسیله بتوان با مدرک و سند این اعتراضات را پاسخی منطقی داد و هم آنکه راه استفاده ناصواب از خبر و خبرنگاری برای این دوستان نیز مسدود شود، به امید آن روز.

انتهای پیام/79012/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول