اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

گام به گام با انتخابات پارلمانی پاکستان/۶۵

ناظران بین‌المللی سلامت انتخابات پاکستان را تأیید کردند

ناظران بین‌المللی اعلام کردند سلامت ۹۰ درصد پایگاه‌های اخذ رأی در انتخابات پارلمانی امسال پاکستان قابل قبول است.

ناظران بین‌المللی سلامت انتخابات پاکستان را تأیید کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، به‌دنبال اعتراض برخی احزاب از جمله «حزب تحریک انصاف پاکستان» به وقوع تخلف در انتخابات پارلمانی پاکستان، ناظران بین‌المللی اعلام کردند که این انتخابات آزاد و عادلانه برگزار شده است.

اتحادیه اروپا که بیشترین تعداد ناظران را به پاکستان اعزام کرده است، در گزارش اولیه خود عنوان کرد که سلامت 90 درصد پایگاه‌های اخذ رأی در این کشور قابل قبول است.

با این حال، در این گزارش ادعا شده که «تخلفات جدی» در 10 درصد حوزه‌ها که اغلب آنها در ایالت «سند» پاکستان هستند گزارش شده است.

«میشل گوهلر» سرپرست گروه ناظران با ارائه این گزارش در یک نشست مطبوعاتی در اسلام‌آباد، گفت: درکل، انتخابات امسال پاکستان گامی رو به جلو در روند دموکراسی در این کشور بوده است.

وی تصریح کرد که اتحادیه اروپا نظارت محدودی در کراچی داشته است و این در حالی است که «مشکلات جدی» در روند رأی‌گیری در این حوزه مشاهده شده است.

گوهلر درباره حضور تیم ناظران در ایالت «بلوچستان» و مناطق قبایلی پاکستان نیز گفت که دولت این کشور هیچ محدودیتی برای حضور این تیم‌ها در این مناطق نداشته است و خود این گروه برای حفظ امنیت کارکنانش محدودیت‌هایی برای سفر به این مناطق قائل شده است.

به گفته مسئول تیم ناظران اتحادیه اروپا، تعداد زنان نامزد شده برای ورود به مجلس ملی پاکستان، در مقایسه با سال 2008، 2 برابر شده و از 64 به 158 نفر افزایش یافته است؛ این در حالی است که تعداد نامزدهای زن برای مجالس ایالتی با افزایش تقریبا 3 برابری، از 116 نفر به 298 تن رسیده است.

در انتخابات پارلمانی امسال پاکستان بیش از 140 ناظر از اتحادیه اروپا بر روند رأی‌گیری و شمارش آراء در 679 پایگاه اخذ رأی در 140 حوزه انتخابی نظارت داشتند.

طبق آخرین نتایج اعلام شده از انتخابات پاکستان، امسال حزب «مسلم لیگ نواز پاکستان» توانست با کسب بیشترین آراء و کنار زدن حزب حاکم «مردم پاکستان» پیروز انتخابات شود که البته این موضوع باعث اعتراض برخی احزاب و برگزاری تظاهرات‌های اعتراضی در این کشور شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول