اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود گذشت یک سال از تدفین 3 شهید گمنام در بناب

هنوز از ساخت یادمان و مقبره‌ای در خور شأن این شهیدان خبری نیست

حدود یک سال از تشییع و تدفین سه تن از شهدای گمنام در شهرستان بناب گذشت اما هنوز از ساخت یادمان و مقبره‌ای در خور شأن این شهیدان خبری نیست و باید باز گفت شهدا ما شرمنده‌ایم.

هنوز از ساخت یادمان و مقبره‌ای در خور شأن این شهیدان خبری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، همان شهدای عزیز و غریبی که به علت اعتراض امت حزب الله، خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگان جان برکف دوران دفاع مقدس به محل تدفین آن یاران کوچ کرده آن هم با پنج روز تأخیر، نهایتاً در آغوش خاک پارک فدک این شهرستان آرام گرفتند. خاکی که اکنون عطرآگین و معطر از وجود متبرک آن سه آلاله درخون غلطیده است.

حال هر چه زمان می‌گذرد، غربت این شهیدان نازنین نیز بیشتر و بیشتر می‌شود. اگر زمان دفن این عزیزان و اتفاقات مربوط به محل دفن سه شهید دفاع مقدس را مرور کنیم، خواهیم دید که تعصب و غیرت ما نیز نسبت به این مسئله روز به روز کمتر و کمتر شده است. چرا که با وجود گذشت حدود یک سال از دفن این گل‌های فاطمی هیچ اتفاق خاصی برای ساماندهی مزار ایشان نیفتاده است.

شهدایی که عموم مردم شهرستان بناب علی‌الخصوص نسل جوان منطقه برای حضور شهدای گمنام در این وادی لحظه شماری می‌کردند.

اگر چه جسته و گریخته مراسم‌های متعددی به صورت خودجوش و مردمی توسط بعضی از هیئت‌های مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی در زمان‌های مختلف درآن مکان مقدس ترتیب داده می‌شوند؛ با این حال خواسته بسیاری از شرکت کنندگان این برنامه‌ها از مسئولان ساخت بنای یادمان و مقبره‌ای در خور شأن این شهیدان عزیز است که هنوز هم این اتفاق نیفتاده است!

و امروز، عدم احداث یادمان و مقبره برای شهدای گرانقدر گمنام و همچنین عدم یافتن مکانی مناسب برای دفن این عزیزان موجب شده تا کار به جایی برسد که در برخی ایام سال و در کنار مزار شهدای عزیز ماشین‌های عروس و داماد با دور زدن‌های مکرر به شادمانی بپردازند!

حال این سئوال در اذهان مردم و یادگاران هشت سال دفاع مقدس تداعی می‌کند که چرا برای برگزاری مراسم‌های بی‌اساسی میلیاردها از بیت‌المال این مملکت هزینه می‌شود، ولی برای احداث یک یادمان هر چند ساده برای شهدا، شهدایی که هست و نیست‌مان مدیون آنهاست، با نداشتن اعتبار مواجه می‌شویم و نوبت ساخت یادمان شهدا که می‌شود، باید به کسری بودجه برخورد کنیم؟!

اینک انتظار می‌رود در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، مسئولان محترم امر و در رأس آنها استاندار آذربایجان‌شرقی، فرماندار و نماینده مردم در مجلس و همچنین سایر دست اندرکاران در ابتدای سال و در تقسیم اعتبارات طرح‌های عمرانی و فرهنگی شهرستان‌ها و در جلسات کمیته برنامه‌ریزی استان که به ریاست شخص استاندار آذربایجان‌شرقی تشکیل می‌شود، با اختصاص بودجه مناسب برای احداث و تکمیل یادمان در خور شأن این شهدا اهتمام جدی کنند.

چون اگر قرار بود با آمدن این شهدا به شهرمان اینگونه با آنها برخورد کنیم و فراموششان کنیم بهتر بود در همان بیابان‌های مناطق عملیاتی و جبهه‌ها می‌ماندند. مگر فراموش کرده‌ایم این فرموده امام راحل را در وصف شهدای گمنام که فرمودند: «سلام من بر مفقودین عزیز که مونسی جز نسیم صحرا و پناهگاهی بجز مادرشان حضرت زهرا(س) ندارند.»؟!

ای کاش فراموش نکنیم که آرامش و آسایش امروزمان را مدیون چه کسانی هستیم.

رفتن به جهاد نفس کاری است بزرگ

از جبهه گریختن گناهی است بزرگ

مـا بـرسـر پست انقـلابیـم هــنوز

خفتن سرپست اشتباهی است بزرگ

شهرستان 130 هزار نفری بناب در جنوب استان آذربایجان‌شرقی واقع شده و در طول هشت سال دفاع مقدس 364 شهید و 830 جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/60004/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول