اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی:

بانوان ورزشکار در مسابقات بین‌المللی تکواندو با پوشش اسلامی شرکت می‌کنند

رئیس فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی گفت: فقط در مسابقات تکواندو در قوانین بین‌المللی ثبت شده که بانوان ورزشکار کشورهای مسلمان می‌توانند با پوشش روی سر شرکت کنند.

بانوان ورزشکار در مسابقات بین‌المللی تکواندو با پوشش اسلامی شرکت می‌کنند

سید محمد فولادگر امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی دارای بانک اطلاعات و آمار است.

وی ادامه داد: بر این اساس ورزشکارانی که در رویدادهای مختلف ورزشی شرکت می‌کنند، موظف می‌شوند اطلاعات خود را در این بانک ثبت کنند.

این مسئول اضافه کرد: از نظر فدراسیون ورزشکاران سازمان یافته افرادی هستند که در این بانک اطلاعات آنان درج شده‌ است.

فولادگر تصریح کرد: اما چند برابر تعداد این ورزشکاران درج شده در بانک اطلاعات نیز به صورت غیر سازمان یافته در کل کشور فعالیت ورزشی دارند.

رئیس فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی گفت: در حال حاضر آمار ورزشکاران سازمان یافته این فدراسیون در سراسر کشور 250 هزار ورزشکار است.

وی ادامه داد: این در حالی است که بالغ بر یک‌ میلیون و 500 هزار نفر ورزشکار تکواندوکار در سراسر کشور در دو گروه مردان و زنان مشغول فعالیت هستند.

این مسئول اضافه کرد: تقریباً 60 درصد ورزشکاران نیز مربوط به مردان و مابقی مربوط به جمعیت بانوان ورزشکار است.

فولادگر تصریح کرد: البته جمعیت بانوان به واسطه شرایطی که مسابقات تکواندو دارد که دختران با حفظ حجاب می‌توانند در رویدادهای بین‌المللی شرکت کنند، بیش از این خواهد شد.

رئیس فدراسیون تکواندوی جمهوری اسلامی گفت: شرایط پوششی که خود این رشته دارد و جایگاه دختران مسلمان که در قوانین تکواندوی جهان دارند، سبب شده در این رشته استفاده پوشش روی سر برای دختران مسلمان در قوانین مسابقات ثبت شود.

وی ادامه داد: در خیلی از رویدادهایی که دختران ایرانی شرکت دارند فقط برای آن رویداد موافقت گرفته می‌شود که دختران با حجاب شرکت کنند.

این مسئول اضافه کرد: اما در مسابقات تکواندو به واسطه وحدتی که بین کشورهای اسلامی شرکت‌کننده در این رقابت‌ها وجود دارد ما موفق شدیم مصوبه‌ای اخذ کنیم که در قوانین مسابقات تکواندوی جهان ثبت شود که دختران برای پایبندی به اعتقادات مذهبی می‌توانند از پوشش روی سر در مسابقات استفاده کنند.

انتهای پیام/2246/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول