اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فهرج خبر داد

کاهش 4 تنی تولید روزانه شیر در فهرج

فرماندار فهرج گفت: از آن جا که قیمت پرداختی شیر به دامداران پایین بوده است، تولید روزانه 5 تن شیر در این شهرستان هم‌اکنون به 800 کیلوگرم رسیده است.

کاهش 4 تنی تولید روزانه شیر در فهرج

به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، محمد برزنگ بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته بهبود کیفیت شیر در فهرج اظهار داشت: این شهرستان یکی از قطب‌های دامپروری و دامداری در شرق استان کرمان به شمار می‌رود.

وی افزود: از آن جا که قیمت پرداختی شیر به دامداران پایین بوده است و جوابگوی هزینه‌های نگهداری دام نیست، موجب دلسردی دامداران شده و تولید پنج تن شیر روزانه هم‌اکنون به 800 کیلوگرم رسیده است.

فرماندار فهرج بیان داشت: تا زمانی که از قشر دامدار حمایت نشود، روزانه با کاهش تولید شیر مواجه هستیم که این مسئله علاوه بر ایجاد ضرر برای دامداران خسارات جبران‌ناپذیری به صنعت دامداری و کارخانه‌های تولید لبنی وارد می‌کند.

برزنگ عنوان کرد: نژاد گاو موجود در منطقه جرسی و با آب و هوای این شهرستان سازگار است و یکی از نژادهای شیری منطقه به حساب می‌آید.

وی از مسئولان ایستگاه‌های شیر خواست، ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر را به حداقل لوازم بهداشتی مورد نظر سازمان دامپزشکی مجهز کنند. 

مینا قاضی‌زاده کارشناس نظارت بهداشتی دامپزشکی استان کرمان نیز دریافت شناسنامه بهداشتی دامپزشکی حمل فرآورده‌های خام دامی و کد رهگیری برای هر تانکر حمل شیر را خواستار شد و گفت: ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر باید به دستگاه CIP و دستگاه شستشوی خودکار و سردکننده مجهز شوند.

مهدی بمان‌دشتی رئیس شبکه دامپزشکی فهرج نیز گفت: حمل شیر فقط با تانکرهای دو جداره انجام شود و دریافت شیر در ظروف نیکل صورت گیرد.

وی خواستار همکاری مسئولان ایستگاه‌های شیر برای دریافت شناسنامه بهداشتی حمل فرآورده‌های خام دامی و به‌کارگیری مسئول فنی در ایستگاه‌های شیر شد.

حمل و تحویل شیر توسط دامدار با ظروف نیکل و بهداشتی، تنظیم مستندات و نتایج آزمایشگاهی، اعطای تسهیلات بانکی به ایستگاه‌داران، به‌کارگیری مسئول فنی نظارت بر بهداشت از مهم‌ترین مصوبات کمیته بهبود کفیت شیر در فهرج بود.

انتهای پیام/80013/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول