اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته مطالعات سیاسی ایران:

کتب درسی اندیشه سیاسی در اسلام و ایران تدوین می‌شود

دبیر کمیته مطالعات سیاسی ایران از تدوین کتب درسی دروس اندیشه سیاسی در اسلام و ایران 1، 2 و 3 برای مقطع کارشناسی خبر داد.

کتب درسی اندیشه سیاسی در اسلام و ایران تدوین می‌شود

سید جواد میرخلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تهیه و تصویب سرفصل‌های دوره کارشناسی علوم سیاسی اظهار کرد: اکنون کار تهیه و تصویب سرفصل‌های دوره کارشناسی علوم سیاسی در کمیته‌های چهارگانه کار گروه تحول و ارتقای علوم سیاسی وابسته به شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به پایان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: لیستی از سرفصل‌های مصوب این کار گروه که در کمیته‌های چهارگانه تصویب شده است، به همراه اساتید معرفی شده، از سوی ریاست کار گروه تحول و ارتقای علوم سیاسی به سازمان سمت برای تدوین ارسال شده است.

مسئول دبیرخانه همایش ملی چشم‌انداز دانش سیاسی در ایران ادامه داد: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و دبیرخانه همایش ملی چشم‌انداز دانش سیاسی در ایران با حضور و مشارکت جمعی از اساتید مطرح و سرشناس علوم سیاسی در قم در تدوین سرفصل‌های رشته مطالعات سیاسی ایران حضور مؤثری داشته‌اند.

وی عنوان داشت: سرفصل‌های مصوب این کمیته پس از تهیه و تصویب در این کمیته، برای بررسی نهایی به کارگروه تحول و ارتقای علوم سیاسی ارسال شده است.

میرخلیلی از تدوین کتب درسی اندیشه سیاسی در اسلام و ایران 1، 2 و 3 خبر داد و افزود: طرح این کتاب‌ها اواخر آذرماه سال گذشته در کارگروه تحول و ارتقای علوم سیاسی شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده بود.

وی خاطرنشان کرد: سه نفر از استادان حوزه اندیشه سیاسی اسلام و ایران، عهده‌دار تدوین این کتاب‌ها هستند.

دبیر کمیته مطالعات سیاسی ایران عنوان داشت: این کتاب‌ها پس از انتشار به دانشگاه‌های سراسر کشور برای رشته علوم سیاسی مقطع کارشناسی ارسال می‌شود تا به عنوان متن اصلی دانشگاه‌ها برای این رشته و مقطع مورد استفاده قرار گیرد.

رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی در چهار گرایش مطالعات سیاسی ایران، مطالعات سیاسی اسلام، مطالعات بین‌الملل و مطالعات سیاسی تصویب شده است که دانشجویان باید در هر یک از این گرایش‌ها با گذراندن 32 واحد دروس پایه، 80 واحد دروس تخصصی و 21 واحد دروس عمومی که در مجموع 136 واحد می‌شود دوره کارشناسی علوم سیاسی را بگذرانند.

انتهای پیام/78003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول