اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل:

کشورهای هدف صادرات باید متنوع باشند

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: ما نباید به بازار هدف آذربایجان و برخی کشورهای حوزه قفقاز تکیه کنیم بلکه باید هدف صادرات ما به منطقه روسیه، ترکیه و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس تسری یافته و ارتقا یابد.

کشورهای هدف صادرات باید متنوع باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اردبیل اظهار داشت: ما نباید به بازار هدف آذربایجان و برخی کشورهای حوزه قفقاز تکیه کنیم بلکه باید هدف صادرات ما به منطقه روسیه، ترکیه و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس تسری یافته و ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه در خارج از کشور رشد و توسعه اقتصادی استان را تضمین خواهد کرد بیان داشت: یکی از روش‌های توسعه اقتصادی برگزاری نمایشگاه‌ها در خارج از کشور است که باید سازمان صنعت و معدن و تجارت و سایر ارگان‌های مربوط در راستای برپایی نمایشگاه خارج از کشور و نمایشگاه صنایع دستی برای شناساندن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مطلوب استان اردبیل در زمینه‌های مختلف در حداقل زمان ممکن در یکی از کشورهای روسیه، ترکیه و گرجستان اقدام کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی استان اردبیل در جمهوری آذربایجان را مهم ارزیابی کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با یافتن بازارهای جدید مصرف در کشورهای همجوار حضور نمایشگاهی خود در کشورهای دیگر را افزایش دهیم.

عاملی با بیان اینکه توسعه تجارت و رونق صادرات با حفظ منافع ملی و با اتخاذ شیوه عزت‌مندانه امکان‌پذیر است اضافه کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان اردبیل در حوزه تجارت خارجی بسیار زیاد است و ما با نگاه بهره‌گیری از این فرصت‌ها می‌توانیم بسیاری از خلاها را جبران کرده و اهداف متعالی در حوزه اقتصاد را به پیش ببریم.

وی دستگاه‌های دخیل از جمله اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را به رایزنی در راستای توسعه بازارهای هدف و تجارت خارجی فراخواند و خاطرنشان کرد: با رعایت ملاحظات قانونی می‌توان زمینه و بستر توسعه مثبت صادرات و اقتصاد را فراهم آورد چرا که این استان در تمام حوزه‌های فرهنگی، گردشگری، صنعت، کشاورزی و ... توانمندی صادرات محصولات متنوع و پرحجم را دارد که در این زمینه تجار و بازرگانان باید با دید مثبت اقدام کنند.

عاملی با بیان اینکه برای افزایش صادرات باید کیفیت را ارتقا دهیم افزود: اگر می‌خواهیم در توسعه صادرات موفق باشیم و در بازارهای کشورهای دیگر سهم بزرگی داشته باشیم باید در ارتقای کیفیت تولیدات تلاش بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در سخنانی اظهار داشت: در سال گذشته میزان صادرات این استان از نظر ارزش به 100 میلیون دلار رسیده است.

ارژنگ عزیزی گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، کاهش یا افزایش محسوسی را نشان نمی‌دهد.

وی افزود: در این مدت 163 هزار تن کالا صادر شده که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش نشان می‌دهد.

این مسئول بیان داشت: سیب‌زمینی، مصنوعات پلاستیکی، میوه‌های تازه و بیسکویت و نان شیرینی از مهمترین کالاهای صادر شده در طی این مدت است که کالاهای صادراتی استان را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/62003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول