اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عملیات راهنمایی و رانندگی ایلام خبر داد

تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در ایلام

معاون عملیات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام از تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در ایلام خبر داد.

تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در ایلام

علی ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: به منظور نظم بخشیدن به رفت و آمد وسایل نقلیه و پیشگیری از برخورد و کاهش حوادث برنامه‌های مختلفی در این معاونت تدوین شده است.

وی با بیان اینکه یکی از طرح‌های تدوین شده خط‌کشی خیابان‌ها است، ادامه داد: این طرح برای زیبایی شهر نیست بلکه برای مقابله با سوانح رانندگی در معابر شهری است.

این فرمانده انتظامی عنوان کرد: برابر ماده 119 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی در راه‌هایی که خط‌کشی شده، وسایل نقلیه باید در بین خطوط حرکت کنند و از آن خارج نشوند.

ناصری تصریح کرد: وسیله نقلیه در صورت نیاز به خروج و تغییر خط حرکت باید احتیاط کامل کرده و ابتدا با استفاده از چراغ راهنما و یا با دادن علامت، رانندگان وسایل نقلیه دیگر را آگاه سازند و سپس با رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه‌ای که در خطوط کناری در حرکت هستند وارد خط‌‌های عبور دیگر شود.

معاون عملیات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: بر این اساس طبق قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی، برای حرکت نکردن وسایل نقلیه بین دو خط و یا تغییر خط حرکت بدون رعایت مقررات مربوطه در معابر خط‌کشی شده در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها مانند شهر ایلام مبلغ 400 هزار ریال و در سایر شهرها و شهرستان‌ها مبلغ 300 هزار ریال جریمه پیش‌بینی شده است.

این مسئول انتظامی ادامه داد: به رانندگان توصیه می‌شود هنگام رانندگی، مسیر حرکت خود را حفظ کنند تا با این کار هم سریع‌تر و به سلامت به مقصد برسند و هم سایر رانندگان بدون دغدغه خاطر به مسیرشان ادامه دهند، بدون آنکه نیازی به انجام مانورهای خطرناک و حادثه‌آفرین باشد.

انتهای پیام/2246/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول