اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار البرز تأکید کرد

ضرورت ایجاد ایستگاه‌های سیار در محور چالوس در مواقع بحرانی

معاون استاندار البرز بر ضرورت ایجاد ایستگاه‌های سیار در محور چالوس در مواقع بحرانی تأکید کرد.

ضرورت ایجاد ایستگاه‌های سیار در محور چالوس در مواقع بحرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کاوه حدادپور ظهر امروز در اولین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان البرز در سال‌جاری اظهار داشت: باید تمامی تمهیدات لازم برای مقابله با بحران و چگونگی برخورد با این مهم اندیشیده شود.

وی ادامه داد: باور وقوع زلزله متضمن آمادگی در برابر این حادثه طبیعی است لذا پذیرش این امر می‌تواند انگیزه‌ای برای پیش‌بینی، آمادگی، مقابله و بازتوانی در برابر زلزله باشد.

این مسئول با بیان اینکه جذب تسهیلات با سود پنج درصد جهت بیمه منازل مسکونی، ایجاد ایستگاه‌های سیار در محور چالوس در مواقع بحرانی، ضرورت آموزش همگانی، تعیین تکلیف زمین در تصرف پایگاه اقماری در محدوده هیو، تقویت ایستگاه‌های هواشناسی، نهادینه‌سازی فرهنگ مقابله با بحران و...از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژه و اساسی شود.

حدادپور ضرورت کار بیشتر در حوزه آمادگی در مقابل حوادث و بلایا، را مهمترین شاخص در بحث پیشگیری خسارات ناشی از حوادث دانست و اظهار داشت: ابزار مدیریت برنامه‌ریزی است و در وضعیت موجود استان باید به سمت نقطه مطلوب پیش برویم.

وی افزود: مدیران کارگروه‌های بحران استان باید بر اساس وظایف محوله دو محور «پیش‌بینی و آمادگی» را در دستور کار فعالیت‌های خود قرار داده و بر مبنای آن جهت آمادگی در مقابل حوادث برنامه‌ریزی جامع داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه باید فرهنگ باور و پذیرش زلزله را در میان مردم و مسئولان نهادینه کنیم، تصریح کرد: با تحقق این مهم تصور این امر که روزی زلزله برای ما نیز اتفاق خواهد افتاد موجب می‌شود تا در مقابله با این حادثه طبیعی آمادگی کامل داشته باشیم.

ضرورت بهره‌گیری از تجربیات استان‌های زلزله‌زده

حدادپور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن یادآور شدن زلزله‌های اخیر در نقاط مختلف کشور، بر ضرورت تعامل بیشتر دستگاه‌ها و بهره‌گیری از تجربیات مسئولان امر در این زمینه نیز تأکید کرد.

انتهای پیام/2302/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول