اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اولین بار در کشور

اولین پروانه سیمان چاه نفت در استان مرکزی صادر شد

کارشناس آزمایشگاه مصالح ساختمانی و معدنی استان مرکزی گفت: شرکت سیمان انارک دلیجان برای اولین بار در کشور موفق به أخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد به منظور تولید فرآورده سیمان چاه نفت شد.

اولین پروانه سیمان چاه نفت در استان مرکزی صادر شد

عبدالمجید عزیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این فرآورده که برای درزگیری چاه‌های نفت به کار می‌رود از نوع سیمان‌های دیرگیر بوده و در برابر دما و فشار‌های بالا بسیار مقاوم است.

وی تصریح کرد: سیمان کاری لوله‌های درون چاهی یکی از اصلی‌ترین عملیات‌های انجام شده در طول حفاری یک چاه است.

کارشناس آزمایشگاه مصالح ساختمانی و معدنی استان مرکزی افزود: سیمان عملکرد اساسی در نگهداری لوله‌های جداری و مغزی و تجهیزات سر چاهی دارد.

عزیزی تصریح کرد: همچنین سیمان یک سد غیر قابل نفوذ در برابر عبور گازها و سیالات سازند ایجاد می‌کند و به این ترتیب سازندها ایزوله می‌شوند.

وی ادامه داد: تولید این نوع سیمان در کشور که با استاندارد‌های ملی مطابقت دارد در حال حاضر مربوط به شرکت سیمان انارک دلیجان است.

نماینده اداره کل استاندارد استان مرکزی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین از کد گذاری و استانداردسازی فرآورده‌های نفتی صادراتی در استان مرکزی خبر داد.

عزیزی گفت: از ابتدای سال 92 فقط صادرات فرآورده‌های نفتی که مطابق ماده 12 (دستورالعمل پیشگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی) استانداردسازی و کدگذاری شده‌اند، مجاز است و صادرات فرآورده‌های نفتی فاقد کد استاندارد و مغایر با پروانه بهره‌برداری ممنوع است.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل فوق واحدهای تولید کننده فرآورده‌های نفتی در صورت انجام امور صادراتی ملزم به تشکیل پرونده در اداره کل استاندارد استان مرکزی هستند و بعد از طی مراحل استاندارد‌سازی مجوز صادرات برای فرآورده‌های تولیدی صادر می‌شود.

انتهای پیام/87005/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول