اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد فارس خبر داد

بیش از 8 هزار دانشجو و طلبه در فارس زیر پوشش کمیته امداد

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد فارس گفت: بر اساس اعلام اداره آمار و برنامه‌ریزی 8 هزار و 917 دانشجو و طلبه در نیم سال دوم تحصیلی 91-92 زیر پوشش کمیته امداد فارس قرار گرفتند.

بیش از 8 هزار دانشجو و طلبه در فارس زیر پوشش کمیته امداد

محمد صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از این تعداد 5 هزار و 808 دختر و 3 هزار و 109 پسر هستند که 772 نفر از آنان در دانشگاه‌های دولتی، 40 نفر در دانشگاه‌های شبانه، یک‌هزار و 922 نفر در دانشگاه‌های آزاد و 4 هزار و 296 نفر در دانشگاه‌های پیام نور، 512 نفر در دانشگاه‌های غیرانتفاعی مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد افراد زیر پوشش نیز 573 نفر در دانشگاه جامع علمی کاربردی، 453 نفر در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و 347 نفر نیز در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند.

مدیر برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات کمیته امداد امام خمینی فارس در ادامه تصریح کرد: 21 نفر از دانشجویان در مقطع دکتری، 90 نفر در مقطع کارشناسی ارشد، 6 هزار و 424 نفر در مقطع کارشناسی، یک‌هزار و 455 نفر در مقطع کاردانی و 927 نفر در مقاطع مختلف دانشگاه علمی و کاربردی و علوم دینی در حال تحصیل هستند.

صفری بیان داشت: از مجموع دانشجویان و طلبه‌های زیر پوشش کمیته امداد فارس 580 نفر غیر بومی و از خانواده‌های زیر پوشش سایر استان‌های کشور بوده که در دانشگاه‌های استان فارس مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مفاد قانون برنامه پنج ساله پنجم، تحصیل دانشجویان زیر پوشش کمیته امداد در دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی و کاربردی و شبانه باید به صورت رایگان باشد، افزود: تامین بودجه شهریه این دانشجویان باید از سوی معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی ریاست جمهوری تامین شود اما به جز دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی و شبانه هنوز از دانشجویان زیر پوشش این نهاد شهریه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/‌2448/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول