اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

به خواست هواداران صبا احترام بگذارید

انتخاب مربی برای فصل آینده که این روزها به دغدغه اصلی مدیران صبا تبدیل به یک معادله چند مجهولی شده است به راحتی توسط مردم و با یک نظرسنجی ساده حل شدنی است.

به خواست هواداران صبا احترام بگذارید

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مدت‌هاست که صبا دیگر آن تیم دوست داشتنی و قدرتمند فصل گذشته نیست. تیمی که با تعدادی جوان بی‌ادعا و کم نام و نشان و در حالی که هیچ یک از کارشناسان فوتبال ایران کمترین شانسی برای این تیم قائل نبودند بزرگان فوتبال ایران را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشت و در میان تعجب همگان با کسب سهمیه آسیایی ماجراجویی خود را به اتمام رساند.

منطق فوتبال اینگونه حکم می‌کند تیمی که در رده چهارم لیگ قرار می‌گیرد و سهمیه آسیایی کسب می‌کند قاعدتا در فصل بعد باید برای قهرمانی در لیگ برتر و حضور پرقدرت در عرصه آسیایی بسته شود اما هیچگاه در قم از این قاعده پیروی نشد و به نوعی خلاف جریان رایج فوتبال ایران گام برداشته شد.

به راستی هیچکس متوجه نشد چه بر سر تیم صبا آمد؟ چه شد که ویسی به یکباره از صبا کنار گذاشته شد و ده‌ها سئوال دیگر که متاسفانه هیچکس جوابی به آن نداد. آقایان آنقدر بر سر نقش خود در کسب سهمیه آسیایی اصرار می‌کردند و هر یک نقش خود را از دیگری پر رنگ‌تر می‌پنداشتند که متوجه نشدند ویسی از صبا رفت و گل محمدی جایگزین او شد و حتی شوک خداحافظی نابهنگام گل محمدی نیز برخی را از خواب بیدار نکرد.

آقایان زمانی به خود آمدند که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای تیم صبا مربی انتخاب می‌کردند و پس از قرعه‌کشی نام صمد مرفاوی را از جعبه بیرون آوردند.

با نگاهی کوتاه به کارنامه مربیگری صمد مرفاوی به راحتی می‌شد فهمید که این جامه به تن او کاملا بزرگ است اما چون در آن زمان گوش شنوایی نبود مرفاوی در کمترین زمان ممکن سکان هدایت صبا را در دست گرفت و نتیجه‌اش آن شد که همگان می‌دانند.

اینکه در لیگ امسال نهم شدیم و در مقابل تیم ضعیفی چون الشباب امارات که به قم آمده بود تا با کمترین گل خورده و با یک شکست آبرومند به کشورش برگردد بازنده شدیم حرفی نیست چرا که به قول صمد مرفاوی فوتبال برد و باخت دارد و یک روز می‌برید و یک روز می‌بازید و حالا ظاهرا بنا به فرمایش ایشان نوبت باخت صبا بوده است. اما دردآور این است که صبای قم تیمی که مردم آن را دوست داشتند و به آن عشق می‌ورزیدند حال و روز خوشی ندارد و ظاهرا قرار است این تیم امسال هم در قم مستقر شده و این تیم در حال دور شدن از قم است. تعارف را کنار بگذاریم واقعیت این است که دیگر قلبی برای صبا نمی‌تپد. از آن جمعیت چند هزار نفری خبری نیست و در خوش بینانه‌ترین حالت 100 نفر به ورزشگاه می‌آیند. دیگر برای کسی فرقی نمی‌کند که صبا می‌برد یا می‌بازد و یا اصلا در جدول چه رتبه‌ای دارد و این یاس و نا امیدی ریشه در بسیاری از تصمیمات اشتباه و نابخردانه دارد.

به نظر می‌رسد صبا در مخمصه سختی گرفتار شده و ادامه شرایط موجود آینده روشنی را نوید نمی‌دهد. شاید وقت آن رسیده باشد که مردم قم نیز که صاحبان اصلی این تیم هستند وارد گود شوند و به هر طریقی تیم شهرشان را یاری کنند.

تصمیمات به ظاهر کارشناسی و بر آمده از تمایلات شخصی وضعیت صبا را به اینجا رسانده است بهتر است اجازه دهیم مردم سکان هدایت تیمشان را به آن کس که می‌خواهند بسپارند و تیمشان را آنگونه که می‌خواهند روانه مسابقات کنند. انتخاب مربی برای فصل آینده که این روزها دغدغه اصلی مدیران صبا و تبدیل به یک معادله چند مجهولی شده است به راحتی توسط مردم و با یک نظرسنجی ساده حل شدنی است.

اگر اعتقاد داریم صبا تیم مردمی است بالطبع باید مردم نیز در تصمیمات کلان باشگاه شریک باشند و شک نداشته باشید در صورتی که این اعتماد دو جانبه میان مسئولین و مردم ایجاد شود نتایجی شگرف ارمغان این پیوند خواهد بود.

===========

یادداشت: مهدی پاک

===========

انتهای پیام/78002/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول