اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد

ارائه تسهیلات به کاهش‌دهندگان گازهای گلخانه‌ای

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه به کسانی که در راستای تولید مصرف بهینه در راستای توسعه پایدار تلاش و سبب کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای می‌شوند، تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

ارائه تسهیلات به کاهش‌دهندگان گازهای گلخانه‌ای

منصور شیشه فروش در حاشیه برگزاری همایش ملی اقلیم، ساختمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی در اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد نحوه برگزاری این همایش اظهار کرد: این همایش در کاهش مصرف انرژی‌ها موثر است، چنانکه شعار این همایش نیز مصرف بهینه انرژی با محوریت توسعه پایدار است که در همین راستا یک هزار مقاله به این همایش ارسال شد که بیشتر آنها از سوی نخبگان بود.

وی با اشاره به اینکه مصرف بهینه انرژی به ویژه برق در این همایش به خوبی به منصه ظهور گذاشته شد، افزود: استان اصفهان در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد که باید سازگاری اقلیم با منابع سوخت مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: انسان نقش بسیار موثری در کاهش مصرف انرژی‌ها دارد و شایسته است که با توجه به فصل تابستان به استفاده از وسایل سرمایشی و اتلاف انرژی‌ها توجه کرد.

وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی و تشکل‌های غیردولتی گفت: بدون بخش خصوصی نمی‌توان کار کرد، چنانکه در همین راستا نیروگاه‌های برق را با کمک بخش خصوصی ایجاد کرده‌ایم.

شیشه فروش ادامه داد: 30 درصد استان اصفهان بیابانی است که می‌توان با استفاده از نیروگاه بادی و خورشیدی تولید انرژی کرد.

وی در مورد حمایت از انرژی‌های نو و بهینه سازی مصرف انرژی اضافه کرد: در برنامه پنجم توسعه لحاظ شده که به کسانی که در کاهش گازهای گلخانه‌ای تلاش می‌کنند، تسهیلات داده می‌شود.

انتهای پیام/63012/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول