اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال بخش خصوصی:

80 پروژه شاخص کشور توسط انرژی خورشیدی انجام شد

مدیرعامل شرکت پلار مهر ایرانیان فوماکو گفت: 80 پروژه شاخص کشور و نیز یک هزار واحد مسکونی توسط انرژی گرمایشی خورشیدی بهینه‌سازی شدند.

80 پروژه شاخص کشور توسط انرژی خورشیدی انجام شد

حسین ریاحی دهکردی در حاشیه برگزاری همایش ملی اقلیم، ساختمان و بهینه‌سازی مصرف انرژی در اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در مورد اقدامات این شرکت در بهره‌وری انرژی اظهار کرد: فعالیت این شرکت در زمینه تولید و طراحی گرمایشی خورشیدی است.

وی افزود: این شرکت بخشی از گروه صنعتی پلار و زیر نظر سازمان بهره‌وری انرژی است که تاکنون 350 پروژه را توسط انرژی خورشیدی در تولید آب گرم و نیز سیستم حرارتی و خورشیدی خانگی نصب و اجرا کرده است.

مدیرعامل شرکت فوماکو تصریح کرد: در استان اصفهان نیز بالغ بر 80 پروژه انبوه اجرا شده و سیستم گرمایشی مجتمع‌های مسکونی همچون شهرک منتظری، دانشگاه صنعتی و خوابگاه‌ها را ایجاد کرده‌ایم و 5 هزار سیستم خورشیدی خانگی در استان اصفهان طی 10 سال نصب شده است.

وی ادامه داد: در سال 83 سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت مناقصه یک میلیون دلاری برگزار کرد و 35 درصد کل پروژه را به شرکت پلار واگذار کرد.

ریاحی‌دهکردی گفت: بقیه این سهام بین هفت شرکت تقسیم شد و این در حالی است که به واسطه این پروژه شرکت‌های دولتی، برخوردار از یارانه سیستم‌های خورشیدی شدند.

مدیرعامل شرکت فوماکو گفت: در سال‌های 86 این سیستم برای حمام روستاها و اماکن فاقد لوله‌کشی گاز استفاده می‌شد که سازمان‌های دولتی بعد از آن استقبال و در 87 تغییر رویکردی در تقاضاها پیش آمد و به سمت شهرها، نهادهای دولتی و نیز به بدنه دولت در دانشگاه و ساختمان دولتی و به زندان راه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در سال 90 قراردادها تخفیف پیدا کردند، اظهار کرد: در سال 91 با توجه به سیاست انقباضی این روش تولید انرژی هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است.

ریاحی‌دهکردی افزود: در دستگاه دولتی فراخور بودجه از سال 90 تاکنون، بالغ بر 140 دستگاه از پروژه انبوه از جمله، ساختمان مجلس، پروژه ملی، دو سایت 12 هزار نفری و دو سایت 800 نفری، ساختمان کمیسیون مجلس، ساختمان مسکونی ناجا در هشت بلوک و بزرگترین حمام خورشیدی کشور ایجاد شده است که با استقبال خوبی همراه بوده است.

انتهای پیام/63012/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول