اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان مرند:

مشکل کمبود آب در مرند جدی است/ اداره 70 درصد باغ‌های مرند به صورت سنتی

فرماندار مرند مشکل کمبود آب کشاورزی را در این شهرستان جدی خواند، گفت: 70 در صد از باغ‌های شهرستان مرند به صورت سنتی اداره می‌شود که نیاز به اصلاح دارد.

مشکل کمبود آب در مرند جدی است/ اداره 70 درصد باغ‌های مرند به صورت سنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بهنام رضوانی صبح امروز در نخستین جلسه کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان مرند اظهار کرد: شهرستان مرند به لحاظ داشتن استعدادهای بالقوه و زمین‌های حاصلخیز و مساعد یکی از مناطق مهم کشاورزی در تولید محصولات باغی و زرارعی است.

وی با بیان یک سوم زردآلوی آذربایجان‌شرقی در شهرستان مرند تولید می‌شود، افزود: شهرستان مرند با قرار گرفتن در یک منطقه کوهستانی و خوش آب و هوا علاوه بر تولید محصول زردآلو در تولید زعفران و پسته و تخمه آفتابگردان شاخص در استان به حساب می‌آید.

رئیس کار گروه کشاورزی شهرستان مرند از پیشرفت 70 درصدی مجتمع بزرگ دامپروری بخش یامچی مرند خبر داد و افزود: برای تکمیل و راه‌اندازی این مجتمع بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که توجه بیشتر مسئولان استانی را می‌طلبد.

وی افزود: در صورت راه‌اندازی و بهره‌برداری از مجتمع دامپروری  که در زمینی به وسعت 157 هکتار در حال اجراست علاوه بر تحول اقتصادی در منطقه زمینه اشتغال یک هزار نفر را نیز فراهم می‌شود.

فرماندار مرند مشکل کمبود آب کشاورزی را در این شهرستان جدی خواند و افزود: بیش از 2 هزار متر مکعب آب کشاورزی از آب‌های زیر زمینی و قنات و آب‌های جاری تامین می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: 70 در صد از باغ‌های شهرستان مرند به صورت سنتی اداره می‌شود که نیاز به اصلاح دارد.

در این جلسه نظارت بر اماکن دامی روستایی استان با توجه به زلزله اخیر و بروز مشکلات برای کشاورزان و ارزیابی عملکرد واحدهای مرغداری، ایجاد کارگاه‌های ضد تکرگ، ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای و زینتی ماهی و داروهای گیاهی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/60009/ق20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول