اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت دو روز

همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در قم برگزار می‌شود

رئیس شورای برگزاری همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن از برگزاری همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در اسلام روزهای 25 و 26 اردیبهشت ماه در قم برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در قم برگزار می‌شود

به گزارش  خبرگزاری فارس از قم، علیرضا باقری ثالث ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز توجه به نگرش‌های مختلفی که در مورد ارزش وجودی زن در جامعه بشریت موجود است برخی اوقات شامل برخوردهای افراطی و تفریطی می‌شود اظهار کرد: متاسفانه امروزه نگرش‌های ابزارپندارانه و دیدگاه‌های فمنیستی را در جامعه موجود شاهد هستیم که بعضا متفاوت و متناقض هستند.

وی تصریح کرد: مکتب عمیق اسلام ارزش و کرامت وجودی زن را هماهنگ با عالم تکوین و جاودانگی نوع بشر را هدف قرار داده است.

باقری ثالث با بیان اینکه مکتب عمیق اسلام برای ترسیم حقوق و قوانین در حوزه زن هدف عالی خلقت را مورد توجه قرار داده است گفت: اسلام به جای حمایت از جنس خاص به دنبال تحکیم بنیان خانواده است و بر مبنای این هدف قوانین وضع شده و دو جنس زن و مرد در کانون خانواده عهده دار وظایف خود می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن اظهار کرد: برگزاری همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن در بیست و هفتم آذر ماه سال گذشته توسط هیئت وزیران تصویب شد و در این همایش در لابلای مکاتب مختلف به رویکرد اسلامی راجع به حقوق زن پرداخته می‌شود تا با استفاده از نظر صاحبان فرهنگ و اندیشه موضوع فلسفه حقوق زن را تبیین کنیم.

رئیس شورای برگزاری همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن با بیان اینکه از اول دی ماه تاکنون 210 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است افزود: از بین این مقالات 60 مقاله توسط داوران پذیرفته شده است که 15 عنوان آن در همایش ارائه خواهد شد و 60 مقاله نیز به زودی چاپ می‌شود.

وی ادامه داد: برای این همایش هشت عنوان مقاله از شش کشور آمریکا، عراق، لبنان، افغانستان، هند و پاکستان به دست ما رسیده است و در دو روز برگزاری همایش شاهد برگزاری سه پنل تخصصی نیز خواهیم بود.

باقری ثالث افزود: رهیافت‌های فقه حکومتی در مسائل حقوقی زنان، چالش‌ها و راهکارهای حقوقی تحکیم بنیان خانواده و بررسی تطبیقی نظام حقوقی اسلام در مورد زن در معاهدات بین‌المللی حقوق زنان عنوان سه پنل تخصصی است که در همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن ارائه خواهند شد.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) اظهار کرد: شورای عالی مشورتی همایش با حضور حضرات آیات حسینی بوشهری، مقتدایی، کعبی و اعرافی و شورای سیاست‌گذاری همایش با حضور دکتر حسین مهرپور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود حکمت نیا، ناصر قربان نیا، فریبا علاسوند و مهدیه سادات مستقیمی از ارکان برگزاری همایش مذکور به شمار می‌آیند.

وی همچنین از بررسی مقالات همایش در چهار کارگروه حقوق عمومی و بین‌الملل، حقوق کیفری، فقهی و حقوق خصوصی خبر داد و گفت: این همایش 25 و 26 اردیبهشت ماه در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) همچنین از برگزاری پنج پیش نشست برای برگزاری همایش بین‌المللی فلسفه حقوق زن خبر داد و افزود: زیرساخت‌های فکری و روش شناسی حقوق زن، چالش‌های حقوق زن در جامعه ایران، بررسی تطبیقی نظام حقوقی زن در اسلام و غرب، بررسی ظرفیت‌های فقه در حال مسایل حقوق زن و نشست فلسفه حقوق زن و عرفان از جمله پیش نشست‌هایی بود که برگزار شد.

انتهای پیام/2258/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول