اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی کردستان خبر داد

پیش‌بینی 580 هکتار زمین برای ساخت منطقه ویژه اقتصادی بانه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان از پیش‌بینی 580 هکتار زمین به منظور ساخت منطقه ویژه اقتصادی بانه خبر داد.

پیش‌بینی 580 هکتار زمین برای ساخت منطقه ویژه اقتصادی بانه

بابک معروفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج به وضعیت کنونی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اشاره کرد و افزود: رشد و توسعه صنعتی استان در دو سال اخیر مناسب است ولی برای رسیدن به میانگین کشوری باید به فکر ایجاد زیرساخت‌های کافی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کردستان باشیم.

به گفته وی، سرانه برخورداری مردم کردستان از واحدهای صنعتی به نسبت سایر استان‌های کشور کمتر بوده و باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و واگذاری زمین‌های بیشتر به این بخش در این راستا اقدامات اساسی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با بیان اینکه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده است تولید باید به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در مسیر تحقق این مهم اگر نتوانیم زیرساخت‌های اقتصادی را به درستی آماده کنیم با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: با وجود اقدامات انجام شده طی چند سال اخیر زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کردستان در بسیاری از بخش‌ها مهیا نیست و ورود نمایندگان مجلس و مسئولان ذی‌ربط برای رفع مشکلات زیرساختی در این حوزه ضروری است.

معروفی در ادامه از پیش‌بینی 580 هکتار زمین به منظور ساخت منطقه ویژه اقتصادی بانه خبر داد و تصریح کرد: 95 هکتار از این میزان جزو اراضی ملی بوده که از طریق کمیسیون ماده 69 در مرحله واگذاری به شرکت شهرک‌های صنعتی است.

وی گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی بانه نیاز به همت و پشتکار جدی مسئولان اقتصادی استان دارد.

مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در پایان خاطرنشان کرد:‌ احداث مناطق ویژه اقتصادی در بانه با توجه به موقعیت مشترک مرزی با کشور عراق ضمن ساماندهی فعالان تجاری شهرستان نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی استان خواهد داشت.

انتهای پیام/79002/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول