اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنقرو کلیایی:

اهل ماه رجب از ترک‌کنندگان معصیت هستند

امام جمعه سنقرو کلیایی گفت: اهل ماه رجب کسانی هستند که عبادت و اطاعت خود را در این ماه با ترک گناه و معصیت انجام بدهند.

اهل ماه رجب از ترک‌کنندگان معصیت هستند

حجت‌الاسلام شمس‌الله برقراری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب، اظهار داشت: درباره فضیلت‌ها و اعمال مبارک ماه رجب نکته‌های فراوانی گفته شده و امیدواریم فیوضات و برکات معنوی این ماه مبارک بر فردی پوشیده نباشد.

وی تأکید کرد: در بهشت نهری قرار دارد به نام رجب و طبق روایت پیامبر اکرم (ص) آبش از برف سفیدتر و از عسل شیرین‏تر است و هر شخصی یک روز از ماه رجب روزه بگیرد، از آن بیاشامد.

امام جمعه سنقرو کلیایی ادامه داد: اهل ماه رجب کسانی هستند که عبادت و اطاعت خود را در این ماه با ترک گناه و معصیت انجام بدهند و متوجه رحمت ویژه خداوند متعال خواهند بود به‌طوری که انگار از مادر خویش متولد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از معنای ماه رجب از ترحیب مشتق شده است که به معنی استعداد است، گفت: این یعنی آماده شدن برای ضیافت الهی و یکی از راه‌های آماده شدن برای این ماه مبارک تعظیم این ماه است که منظور از تعظیم یعنی اینکه با انجام واجبات و مستحبات و دوری از گناه و ترک محرمات، حرمت این ماه را نگه‌ داریم.

به گفته امام جمعه سنقرو کلیایی، هر شخصی که اهل این ماه مبارک باشد، مشمول رحمت خداوند قرار خواهد گرفت.

برقراری اظهار داشت: رجبیون باید از فرصت‌های نورانی این ماه استفاده بهینه کنند و از میلاد امام محمدباقر (ع) که روز اول این ماه است تا ولادت حضرت علی (ع) و عید مبعث که در این ماه قرار دارد، بهره گیرند.

وی خاطر نشان کرد: همه مؤمنان در این ماه مبارک باید خود را آماده کنند و با انجام اعمال این ماه مبارک، قلوب خود را مملو از نور قرآن کریم کنند.

انتهای پیام/2700/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول