اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد

ضرورت تهیه شناسنامه ایمنی ساختمان‌ها در اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استفاده از مجریان دارای صلاحیت و تهیه شناسنامه ایمنی برای ساختمان‌ها ضرورت دارد و این مباحث باید به صورت یک الزام ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

ضرورت تهیه شناسنامه ایمنی ساختمان‌ها در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مصطفی بهبهانی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه در آستانه پایان دوره فعالیت شورای سوم قرار داریم، اظهار کرد: مدیریت شهری اصفهان باید عملکرد خود را در سومین دوره از فعالیت خود در سطح شهر ارزیابی کند.

وی با اشاره به اینکه طی شش سال گذشته اقدامات و فعالیت‌های ویژه‌ای در سطح شهر اصفهان صورت گرفته است، اضافه کرد: شهرداری و مدیریت شهری اصفهان باید در مدت زمان باقی‌مانده از عمر شورای سوم نسبت به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهری در اصفهان اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه طی فعالیت شورای سوم فعالیت‌های ویژه‌ای در شهر اصفهان صورت گرفته است، تصریح کرد: تدوین برنامه پنج ساله با استفاده از مطالعات دقیق علمی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های شورای سوم در شهر اصفهان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به توسعه پایدار به عنوان اهداف و چشم‌انداز اصلی برنامه پنج ساله اصفهان تلقی می‌شود، ادامه داد: در سومین دوره از فعالیت شورای شهر در اصفهان پروژه‌های شاخص بسیاری در اصفهان به بهره‌برداری رسیده است و ساماندهی مناطق محروم به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اصلی شورای شهر اصفهان تلقی می‌شود.

بهبهانی با اشاره به اینکه توجه به عمران مساجد و برطرف شدن کمبود‌های موجود در این زمینه همواره در دستور کار شورای شهر اصفهان قرار دارد، تأکید کرد: همچنین شورای شهر اصفهان در راستای اجرای پروژه‌های خود در شهر اصفهان به رعایت مباحث زیست محیطی و افزایش کیفیت شهر در ابعاد مختلف توجه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه زیبا‌سازی شهر در زمینه‌های مختلف نیز از مهم‌ترین محور‌های فعالیت شورای سوم است، افزود: تقویت اطلاع‌رسانی و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمام زمینه‌ها نیز در برنامه‌های شهرداری اصفهان دنبال شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توجه به فرهنگ شهروندی در اصفهان روند خوبی دارد، گفت: همچنین شهرداری اصفهان در راستای اجرای برنامه‌های خود در سطح شهر به مطالعه، تحقیق و تفحص به عنوان یک اصل ویژه توجه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی و پیاده‌رو‌سازی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های شاخص شهرداری اصفهان در این دوره از فعالیت شورای شهر در سطح شهر محسوب می‌شود، اظهار کرد: همچنین طرح تفصیلی و جامع شهر در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته منضبط‌تر شده است.

بهبهانی با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان به مشارکت مردم و بخش خصوصی در راستای اداره شهر به صورت ویژه نگاه می‌کند، ادامه داد: اصفهان از ظرفیت‌های بالایی در بخش خصوصی برخوردار است و شهرداری اصفهان نیز توانمندی‌های بسیاری دارد و مسئولان شهرداری باید از این ظرفیت‌ها به صورت بهینه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پاسخ‌گویی به تمام نیاز‌های شهروندان در سطح شهر باید به عنوان مهم‌ترین برنامه شهرداری اصفهان باشد، تصریح کرد: در حال حاضر نهضت ویژه‌ای برای پیاده‌رو‌سازی در اصفهان ایجاد شده و پیاده‌رو‌سازی در اصفهان سبب کاهش ترافیک و ایجاد مسیر‌های ایمن در سطح شهر می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان با اجرای طرح‌های پیاده‌رو‌سازی باید به ایجاد مسیر‌های ایمن برای دو‌چرخه‌سواران توجه داشته باشد، اضافه کرد: در حال حاضر سه تهدید بالقوه سیل، زلزله و حریق برای اصفهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسئولان شهرداری اصفهان همیشه پیشگیری را مقدم بر درمان می‌دانند، تأکید کرد: سیل، زلزله و حریق همیشه زنگ خطری برای شهر اصفهان است که در صورت آماده نبودن برای مقابله با این خطرات شهر اصفهان با آسیب‌های جدی مواجه می‌شود.

بهبهانی با تاکید بر اینکه همچنین آب‌های زیر‌زمینی و سطحی به عنوان یکی از خطرات بسیار مهم برای شهر اصفهان محسوب می‌شود که عدم دفع این آب‌ها خطرات بسیاری را به منازل مسکونی وارد می‌کند، افزود: سازمان آتش‌نشانی اصفهان نسبت به تهیه نقشه خطر برای اصفهان اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از منازل مسکونی در برخی از مناطق اصفهان به انبار تبدیل شده است و تبدیل منازل به انبار درصد افزایش حریق و آتش‌سوزی را در این مناطق افزایش می‌دهد، گفت: مسئولان شهرداری باید نسبت به ساماندهی وضعیت این منازل اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: استفاده از مجریان دارای صلاحیت و تهیه شناسنامه ایمنی برای ساختمان‌ها باید ضرورت دارد و این مباحث باید به صورت یک الزام ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

وی به ضرورت توجه به مباحث ایمنی ساختمان‌ها به منظور کاهش تخلفات در اماکن مسکونی اشاره کرد و ادامه داد: تمام ساختمان‌های موجود در سطح شهر باید از وجود پلیس ساختمان برخوردار شوند.

انتهای پیام/63004/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول