اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی آمل خبر داد

افزایش کشت مکانیزه برنج در مازندران به 8 هزار هکتار

مدیر جهادکشاورزی آمل گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان عملیات نشا در سال زراعی امسال کشت مکانیزه برنج به بیش از 8 هزار هکتار برسد.

افزایش کشت مکانیزه برنج در مازندران به 8 هزار هکتار

مرتضی امینی‌نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه تاکنون بیش از 4 هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان آمل به روش ماشینی (مکانیزه) عملیات نشا کاری انجام گرفته است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان عملیات نشا در سال زراعی امسال این میزان به بیش از 8 هزار هکتار برسد.

وی با اعلام اینکه تاکنون حدود 35 هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان آب‌تخت شده است، گفت: بیش از 19 هزار هکتار از این اراضی نیز به صورت سنتی نشاکاری شده است

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار و 500 هکتار قرارداد بیمه محصولات زراعی نیز از سوی کشاورزان انجام گرفته است، تصریح کرد: این میزان تا پایان فصل زراعی افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: آمل دارای 38 هزار هکتار اراضی شالیزاری است و شهرهای عمده تولیدکننده برنج کشور به شمار می‌رود.

امینی اعلام کرد: به منظور ارتقای سطح علمی و کاربردی کارشناسان ناظر گیاه‌پزشکی و جمعی از باغداران حوزه مرکز جهادکشاورزی رودبار یک دوره کلاس آموزشی با عنوان زیست شناسی حشرات و فعالیت در زمان گل و نقش آن در کاهش محصول برگزار شد.

وی گفت: این دوره آموزشی در محل مرکز رودبار آمل و با حضور بیش از 20 نفر فراگیر برگزار و فراگیران از نحوه فعالیت پروانه برگ‌خوار مرکبات و مگس میوه و سیکل زندگی و فعالیت این آفات در زمان گل‌دهی و نقش آن در کاهش محصول و همچنین نحوه مبارزه با این آفات با استفاده از حشره‌کش‌های بیولوژیک نظیر پالنیرین B.t و انواع قارچ‌کش‌هایی مثل کالیبال و استفاده از مواد معدنی کاتولینی آشنا شدند.

انتهای ‌پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول