اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کامرون: مواضع روسیه و انگلیس در مورد سوریه یکی نیست

نخست وزیر انگلیس بعد از دیدار با رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به اختلاف در مواضع لندن و مسکو در قبال اوضاع سوریه تاکید کرد: البته هدف دو کشور پایان مناقشه در این کشور و گفت‌وگو برای حل بحران است.

کامرون: مواضع روسیه و انگلیس در مورد سوریه یکی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس در پایان مذاکرات خود با "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در سوچی اعلام کرد که مواضع لندن و مسکو در خصوص سوریه با یکدیگر متفاوت است، ولی هدف آنها یکی است و آن پایان مناقشه در این کشور و برقراری صلح در منطقه است.

کامرون گفت: بر کسی پوشیده نیست که دیدگاه ما با یکدیگر متفاوت است، ولی هدفی که هم انگلیس و هم روسیه دنبال می‌کنند، یکی است و آن پایان مناقشه در سوریه و دادن این امکان به مردم سوریه برای انتخاب دولتی جدید و ممانعت از رشد افراط گرایی است.

نخست وزیر انگلیس همچنین از نظریه ضرورت انجام مذاکرات بین مقامات دمشق، مخالفان سوری و میانجیگران بین المللی حمایت کرد و گفت: انگلیس، روسیه و آمریکا موظف هستند تا به ایجاد دولت انتقالی در سوریه کنند. 

رئیس‌جمهوری روسیه نیز در پایان مذاکراتش با دیوید کامرون اعلام کرد که روسیه و انگلیس روی این مسئله تاکید دارند که باید تلاش کرد اوضاع در سوریه از طریقی حل و فصل گردد که استقلال و تمامیت ارضی این کشور حفظ شود.

پوتین گفت: ما به ابتکارعمل نخست وزیر انگلیس در مورد گزینه‌های ممکن برای توسعه مثبت روند اوضاع در سوریه گفت‌وگو کردیم. هر دو طرف علاقه مند هستند که خشونت در این کشور زودتر متوقف شده و بحران سوریه از طریق مسالمت آمیز و با حفظ تمامیت ارضی آن حل و فصل گردد.

نخست وزیر انگلیس روز جمعه در سفر کاری به روسیه عزیمت کرده بود تا در دیدار با ولادیمیر پوتین اوضاع کنونی در سوریه را مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول