اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

تاسیس رژیم صهیونیستی مهر تایید قراردادهای دروغین حقوق بشر است

امام جمعه چناران گفت: تاسیس رژیم نامشروع صهیونیستی تاییدی بر بی‌پایگی قراردادها و کنوانسیون‌های دروغین حقوق بشری است.

تاسیس رژیم صهیونیستی مهر تایید قراردادهای دروغین حقوق بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چناران با اشاره به جنایت تکفیری‌ها در اهانت به قبر صحابی بزرگوار پیامبر اسلام(ص) حجربن عدی اظهار کرد: این موضوع بیانگر این است که این گروه‌ها به ابزار دست موساد تبدیل شده‌اند زیرا از سال‌ها قبل واحدی در ارتش رژیم صهیونیستی ایجاد شده که هدفش انجام ماموریت در داخل کشورهای اسلامی و عربی و ایجاد شعله‌های فتنه فرقه‌ای و مذهبی است.

تاجی با اشاره به سالروز تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی با نام یوم النکبه گفت: یوم النکبه سالروز تولد فرزند نامشروع استعمار پیر انگلیس و آمریکا و آیینه تمام نمای مظلومیت انسان‌های بی‌پناه و در چپاول و غارت شیاطین و ستمگران دنیا است.

وی افزود: تاسیس رژیم نامشروع صهیونیستی تاییدی بر بی‌پایگی قراردادها و کنوانسیون‌های دروغین حقوق بشری است، که تنها ابزاری برای فشار بر کشورهای آزادی‌خواه و حمایت از جنایتکاران جهانی است.

وی ادامه داد: بی‌شک تا هنگامی که بر پیکره جهان اسلام غده سرطانی بدخیمی چون رژیم غاصب صهیونیستی وجود دارد آرامش حاصل نمی‌شود.

امام جمعه چناران گفت: این رسالت جهانی همه مسلمانان است که برای نابودی این عفونت چرکین از پیکره جهان اسلام تمام تلاش خود را بکار گیرند.

تاجی با اشاره به سالروز لغو امتیاز تنباکو توسط میرزای بزرگ شیرازی نیز گفت: مساله لغو امتیاز تنباکو پرچمی از ولایت‌پذیری مردم ایران و نشانه اهمیت جایگاه مرجعیت شیعه است که بر تارک تاریخ می‌درخشد.

وی ادامه داد: نهضت تنباکو اگر چه مقطعی و کوتاه مدت بود اما توانست ابهت پوشالی سلطنت قاجاری را فرو ریزد، میرزای شیرازی الگوی تمام و کمال ولایت‌فقیه در عصر خویش و مردم زمان میرزای شیرازی الگوی دین باوری و ولایت‌پذیری بودند.

وی بیان داشت: استقلال، آزادی، آبادانی و رفاه در سایه اطاعت از ولایت فقیه است.

تاجی گفت: نهضت تنباکو تبلور آشکار عینیت و یگانگی دین و سیاست و شکست مفتضحانه استعمار پیر در برابر قدرت و اقتدار مرجعیت شیعه بود، قیامی که با یک سطر کوتاه ولی هوشمندانه میرزای شیرازی همه هیمنه ابر قدرت آن روزگار را بر خاک افکند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع ربا و راه‌های جلوگیری از گسترش ربا در جامعه اشاره کرد و گفت: ناآگاهی جامعه از زشتی و قبح ربا، ضعف باورهای دینی، دنیا طلبی، نامناسب بودن فضای کسب و کار، عملکرد غیر قابل دفاع نظام بانکی و حضور پاره‌ای از انحصارات دولتی و غیر دولتی در اقتصاد کشور سبب رواج رباخواری در جامعه شده و مدیریت در این بخش‌ها می‌تواند جلوی گسترش ربا را بگیرد.

در پایان خطبه‌های نماز چناران، مردم همیشه در صحنه این شهرستان با راهپیمایی، انزجار خود را از هتک حرمت به بارگاه صحابه پیامبر حضرت حجربن عدی اعلام کردند.

انتهای پیام/ 70003/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول