اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح سخنرانی کواکبیان در رشت

پس از تأیید شورای نگهبان به اجماع می‌رسیم

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصلاح‌طلبان پس از تأیید شورای نگهبان به اجماع می‌رسند.

پس از تأیید شورای نگهبان به اجماع می‌رسیم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت مصطفی کواکبیان در سفر انتخاباتی خود به گیلان در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پایه این استان حضور یافت و حکومت را امانت دانست و اظهار کرد: در ابتدای انقلاب افراد برای تصدی پست‌ها آن را به همدیگر تعارف می‌کردند و ده‌ها واسطه می‌گرفتند که نام آنها مطرح نشود.

وی ادامه داد: اکنون برخی از افراد ده‌ها واسطه می‌گیرند که نام آنها برای تصدی پست‌ها مطرح شود.

کواکبیان امانت حکومت را متعلق به مردم خواند و افزود: صاحبان حکومت در جمهوری اسلامی ایران بیش از 70 میلیون نفر هستند و اگر ذره‌ای در آن تخلف صورت بگیرد به 70 میلیون نفر خیانت شده است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری سپردن امانت حکومت به اهلش را شایسته‌سالاری توصیف کرد و گفت: عدالت‌ورزی اساس و مبنای حکومت‌داری است.

*مردم تحول‌آفرینان انتخابات هستند

وی مردم را تحول‌آفرینان در عرصه انتخابات خواند و تصریح کرد: دانشجویان پیشقراولان تحول‌آفرینی در جامعه هستند.

کواکبیان بر کسب بینش سیاسی و اجتماعی دانشجویان تاکید کرد و یادآور شد: امام (ره) فرمودند که انتخابات در انحصار دولت، احزاب و مجتهدان نیست و متعلق به تمام مردم است.

نماینده مردم سمنان در مجلس هشتم با بیان اینکه فضای جامعه هنوز انتخاباتی نشده است، بیان کرد: اگر قرار است حماسه‌ای خلق شود باید تمام جامعه برای تحقق آن تلاش کنند.

* با شعار زنده‌باد اصلاحات وارد عرصه انتخابات شدم

وی ورود خود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری را به درخواست تصمیم کنگره حزب مردم‌سالاری در بهمن ماه سال گذشته اعلام کرد و افزود: با شعار زنده‌باد اصلاحات وارد عرصه انتخابات شدم.

کواکبیان دولت آینده خود را دولت اخلاق نامگذاری کرد و گفت: نگاه ما به حکومت همراه با اخلاق بوده زیرا معنویت و اخلاق وجه تمایز نظام اسلامی با حکومت‌های سکولار است.

نامزد احتمالی ریاست جمهوری بر برجسته‌سازی اخلاق و ارزش‌ها در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: رئیس جمهوری طبق اصل 121 قانون اساسی برای ترویج اخلاق باید تلاش کند.

* 50 برنامه در دستور کار دولت بنده است

وی سفرهای استانی هیئت دولت را بسیار مثبت خواند و اظهار کرد: سفرهای استانی نباید تبدیل به میتینگ تبلیغاتی شود و از امکانات دولتی سوء استفاده نکنند.

کواکبیان اقتصاد پیشرفته، خدمت بی‌شائبه به مردم، لغو انواع تحریم‌ها، اصلاحات همه‌جانبه و قانون‌مداری مقتدرانه را از برنامه‌های دولت خود عنوان کرد و افزود: 12 اولویت برنامه اقتصادی، 10 اولویت سیاسی، پنج اولویت برنامه بین‌المللی و .... برای دولت آینده برنامه‌ریزی شده و در مجموع 50 برنامه در دستور کار داریم که در روزهای قبل از رای‌گیری به تفصیل ارائه می‌شود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه در مسائل اقتصادی هدفمندی یارانه‌های از وضعیت پول نقد به حالت غیر نقدی در می‌آید، بیان کرد: تا ابد نمی‌توانیم به مردم صدقه بدهیم و کشور را به صورت کمیته امدادی اداره کنیم اما به دهک‌هایی از جامعه باید کمک شود.

* تورم کشور بالای 40 درصد است

وی مسکن، پوشاک، درمان، سلامت و ... را از جمله مواردی عنوان کرد که باید به دهک‌هایی از جامعه یارانه پرداخت شود و گفت: 70 هزار میلیارد تومان نقدینگی در سال 84 اکنون به 470 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه تبدیل شده و تورم نقطه‌ای به بالای 40 درصد رسیده است.

کواکبیان متعهد شد که تورم را در مدت چهار سال آینده به زیر 20 درصد برساند و اظهار کرد: رابطه ایران با آمریکا ریشه لغو تحریم‌های بین‌المللی است.

نماینده مردم سمنان در مجلس هشتم با بیان اینکه در مدت شش ماه رابطه با آمریکا را در صورت اجازه رهبری برقرار می‌کنم، بیان کرد: تصمیم‌گیری درباره رابطه با آمریکا در شورای عالی امنیت ملی باید انجام شود و ریاست آن به عهده رئیس جمهوری است و پس از آن به تایید رهبری می‌رسد.

* سازمان برنامه و بودجه را احیا می‌کنم/تقلب در انتخابات 88 را قبول ندارم

وی راه‌اندازی رادیو و تلویزیون خصوصی را از جمله برنامه‌های خود در دولت آینده برشمرد و تصریح کرد: مشکل قانون اساسی از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام قابل برطرف شدن است.

کواکبیان احیای سازمان برنامه و بودجه و استقلال واقعی بانک مرکزی از دولت به منظور تنظیم سیاست‌های پولی را از دیگر برنامه‌های خود برای دولت آینده عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اخلاق ما برگرفته از شریعت اسلام است، گفت:  اخلاق غیر اسلامی نباید در جامعه ترویج شود.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری به توزیع سهام عدالت در ایام انتخابات سال 88 اشاره کرد و افزود: تقلب در انتخابات سال 88 را قبول ندارم اما تخلف‌های بسیاری در آن انجام شده است.

وی حضور 40 میلیونی جمعیت در انتخابات سال 88 را بسیار تعیین کننده خواند و تصریح کرد: تخلف‌های احمدی‌نژاد پس از انتخابات باید توسط قوه قضائیه پیگیری می‌شد.

* اگر هاشمی بیاید نشست فوق‌العاده برگزار می‌کنیم

دبیرکل حزب مردم‌سالاری اولویت نخست این حزب را خاتمی دانست و بیان کرد: اگر هاشمی و خاتمی احساس تکلیف می‌کردند، می‌آمدند و اگر هاشمی بخواهد در انتخابات ورود کند حزب مردم‌سالاری نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند.

وی با اشاره به عدم انتخاب خود در مجلس نهم، خاطرنشان کرد: رأی بنده 35 درصد نسبت به مجلس هشتم بیشتر بود و در انتخابات ریاست جمهوری موضوع باید در اندازه ملی دیده شود همانطوری که احمدی‌نژاد در شورای شهر تهران رأی نیاورد اما رئیس جمهور شد.

کواکبیان در ادامه به خصومت‌ورزی، خباثت و شیطان بزرگ بودن آمریکا اشاره کرد و گفت: 34 سال است که با آمریکا مقابله می‌کنیم و بر مبنای حکمت و عزت باید برای برطرف شدن مشکلات لغو تحریم‌ها، مسئله هسته‌ای و ... به‌دنبال برقراری ارتباط با آمریکا باشیم.

* رابطه با آمریکا باید کارشناسی شده باشد

نماینده مردم سمنان در مجلس هشتم با تاکید براینکه رویکرد قهر تا قیامت امکانپذیر نیست، اظهار کرد: رابطه با آمریکا با برنامه‌ریزی و کارشناسی باید انجام شود تا دیگران از این وضعیت سوء استفاده نکنند.

وی صهیونیسم‌ها و ضد انقلاب خارجی را از مانع‌تراشان رابطه ایران با آمریکا دانست و اضافه کرد: مذاکره برد را باید در مقابل آمریکا انجام دهیم ضمن اینکه خطوط قرمز و مصالح نظام در نظر گرفته شود.

کواکبیان با بیان اینکه رابطه به معنای نوکری آمریکا نیست، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی باید نابود شود اما لشگرکشی راه آن نیست.

نامزد احتمالی ریاست جمهوری بر کسب حقوق مردم فلسطین تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در سوریه منافع راهبردی دارد و باید آن را حفظ کند اما بر شخص بشار اسد تأکید نداریم.

* تاثیر جلوگیری از رشد نقدینگی در ثبات اقتصادی/اصل هشتم قانون اساسی احیا شود

وی همچنین جلوگیری از رشد نقدینگی در ثبات اقتصادی را موثر خواند و بیان کرد: جلوگیری از واردات بی‌رویه و کنترل بازار ارز باید از برنامه‌های دولت آینده باشد.

کواکبیان به درآمد 700 میلیارد دلاری فروش نفت در هشت سال گذشته اشاره کرد و گفت: بیت‌المال حیف و میل شده است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری خواستار احیای اصل هشتم قانون اساسی شد و اظهار کرد: دولت خاتمی اصل هفتم قانون اساسی را احیا کرد و بنده به دنبال احیای امر به معروف و نهی از منکر در دولت آینده هستم.

وی با بیان اینکه امر به معروف تنها به آستین کوتاه و بیرون آمدن چند تار موی سر خلاصه نمی‌شود، افزود: دانشجویان باید در دانشگاه‌ها امنیت داشته باشند و پرسش‌های خود را آزادانه مطرح کنند.

کواکبیان گفت: اصلاحات به معنای جلوگیری از براندازی است و هر فردی از اصلاحات استنباط براندازی دارد، اشتباه می‌کند.

* اساس کار اصلاح‌طلبان براندازی نیست

وی در دیدار با جمعی از مردم این شهر با اشاره به اینکه برخی‌ها چهره اصلاح‌طلبان را برانداز معرفی می‌کنند، اظهار کرد: اساس کار اصلاح‌طلبان براندازی نیست و بنده قبل از انقلاب سه بار دستگیر شدم.

این نامزد انتخاباتی با تصریح بر اینکه نمی‌خواهیم تجربه تلخ سال 84 را تکرار کنیم، افزود: احمدی‌نژاد دستپخت ما اصلاح‌طلبان است.

این داوطلب ریاست جمهوری ایران، درباره حضور هاشمی در انتخابات اذعان کرد: اعتقاد ما بر این است که هاشمی نمی‌آید و اگر هم بیاید نتیجه نمی‌گیرد.

وی سوءاستفاده از بیت‌المال در انتخابات را از اقدام‌های احمدی‌نژاد عنوان کرد و گفت: «بگم بگم» مناظره‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد تا امروز که در سفرهای استانی خود پرچم را می‌چرخاند، از بداخلاقی‌های احمدی‌نژاد است.

کواکبیان مهم‌ترین مشکلات مردم را اقتصادی نام برد و خاطرنشان کرد: بالا بودن نرخ بیکاری و عدم اشتغال جوانان، تورم و گرانی از جمله مشکلات جدی اقتصادی است.

وی پایین بودن ارزش پول ملی کشور را از دیگر مشکلات اقتصادی کشور ذکر کرد و یادآور شد: در مدت سه ماه ارزش پول ملی را 70 درصد کاهش دادند.

* احمدی‌نژاد خلاف مصوبه مجلس عمل کرد

کاندیدای ریاست جمهوری دلیل پایین آوردن ارزش پول ملی را پیش بردن اقتصاد دستوری و بخشنامه‌ای عنوان کرد و افزود: حدود 60 تا 70 نفر اقتصاددان را جمع کردند و سپس همه را راندند حتی دانش‌جعفری را نیز فرستادند که برود.

وی با انتقاد از پرداخت یارانه‌های نقدی، اذعان کرد: دولت تا کی می‌خواهد سیستم کمیته‌امدادی را در کشور پیش ببرد.

کواکبیان با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد خلاف مصوبه مجلس عمل کرد، متذکر شد: در مجلس مصوبه‌ای که تصویب کرده بودیم دولت اجرا نکرد و قرار شده بود هدفمندی یارانه‌ها در مدت پنج سال به صورت شیب ملایم اجرا شود و 30 درصد درآمد از آن صرف تولید و 50 درصد به مردم داده شود اما دولت عنوان کرد که می‌خواهد همه را به مردم دهد.

وی با تصریح بر اینکه می‌خواستیم با عزت زندگی کنیم، اذعان کرد: بخشی از تورم ناشی به دلیل یارانه‌ها ایجاد شده است.

کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه باید قدرت خرید مردم افزایش یابد، گفت: باید ثبات خرید را افزایش دهیم.

* احمدی‌نژاد بدون حساب و کتاب هزینه می‌کند

وی به موضوع پرداخت تسهیلات بانک مرکزی با سفارش مشایی به افراد خاص اشاره کرد و عنوان کرد: مشایی طبق دستور، نامه‌ای به بانک مرکزی می‌نویسد که میلیاردها تومان به امیرمنصور آریا پول دهید و همان روز صدها میلیارد تومان به حساب این فرد واریز می‌شود.

کواکبیان با تصریح بر اینکه احمدی‌نژاد تخلف مالی دارد، گفت: احمدی‌نژاد هیچ حساب و کتابی ندارد و بیت‌المال را تلف می‌کند.

وی طرح ورزشگاه آزادی را شکست‌خورده خواند و خاطرنشان کرد: شعار زنده باد بهار آنها تبدیل به زنده باد نهار شد.

کاندیدای ریاست جمهوری احمدی‌نژاد را قانون‌شکن دانست و اذعان کرد: احمدی‌نژاد اصل قانون‌شکنی را باب کرد و در مقابل مجلس ایستاد و بسیاری از مصوبات دولت خلاف قانون است و مجلس تاکنون بیش از 250 مصوبه دولت را رد کرده است.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها می‌گویند قانون اساسی مشکل دارد، متذکر شد: اصل 177 راه بازنگری قانون اساسی را پیش‌بینی کرده است. کواکبیان بی‌توجهی به قانون اساسی را یکی از مشکلات دانست و یادآور شد: توجه به قانون اساسی باید مورد تأکید همه باشد.

* خاتمی حاضر به چالش نظام نیست

وی با بیان اینکه شریعتمداری در سال 88 خاتمی را مفسد فی‌الارض خواند، اظهار کرد: بنده حاضر هستم در این زمینه با حسین شریعتمداری «مدیر مسئول روزنامه کیهان» مناظره کنم.

این نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری، درباره حضور خاتمی در انتخابات، اذعان کرد: با خاتمی صحبت کردم و اعتقاد دارد که اگر جلو بیایم و مشکلاتی ایجاد شود، حاضر به چالش نظام نیستم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در انتخابات سال 88 ما تقلب را قبول نداشتیم، گفت: بنده مسئول ستاد موسوی در کشور بودم و هیچ تقلبی نشد، اما تخلف صورت گرفت.

وی، انتخابات یازدهم را دو مرحله‌ای خواند و اذعان کرد: با این تعدد کاندیداها کسی در مرحله نخست پیروز نمی‌شود و اگر در مرحله دوم اصلاح‌طلبان یک پای کار باشند، پیروز میدان می‌شوند.

* تلاش احمدی نژاد برای تأیید گزینه دولت/پس از تأیید شورای نگهبان به اجماع می‌رسیم

کواکبیان با تصریح بر اینکه دولت تمام تلاش خود را به‌کار گرفته که برای گزینه خود تأیید بگیرد، افزود: جبهه پایداری نیز لنکرانی را در جناح قم و سید جلیلی را در جناح مشهد وارد می‌کند و حزب تحول‌گرا نیز زاکانی را تعرفه کرده است.

وی ادامه داد: ائتلاف پنج نفره ابوترابی را انتخاب کردند و از 1+2 سه نفر وارد عرصه انتخابات می‌شوند و تعداد بسیار زیادی نیز مستقل هستند، بنابراین با این تعدد کاندیداها کسی در مرحله نخست پیروز نمی‌شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره اجماع اصلاح‌طلبان عنوان کرد: قرار بود قبل از ثبت‌نام به اجماع برسیم، اما این مسئله را به پس از ثبت‌نام و تأیید شورای نگهبان گذاشتیم تا ببینیم چه کسانی تأیید می‌شوند تا آنهایی که می‌مانند، اجماع کنند.

* کروبی و موسوی را از حبس بیرون می‌آورم

وی در پاسخ به سئوالی درباره برنامه‌های خود پس از کسب کرسی ریاست جمهوری، گفت: در کشور عالی‌ترین تصمیمات در شورای امنیت ملی گرفته می‌شود که ریاست آن به‌عهده رئیس جمهور است که احمدی‌نژاد جا خالی می‌دهد.

کواکبیان اضافه کرد: اگر بنده رئیس جمهور شوم تلاش می‌کنم، موسوی و کروبی از حبس خارج شوند که این موضوع باید در شورای امنیت ملی تصمیم‌گیری شود و به نظر رهبری برسد.

وی با بیان اینکه تنها کاندیدای دکترای سیاسی هستم، یادآور شد: با علم به این مسئله سخن می‌گویم.

* سه وزیر زن در کابینه دولت کواکبیان

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره کابینه خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، اذعان کرد: در دولت آینده نمی‌خواهم تنها از اصلاح‌طلبان استفاده کنم و در کابینه خودم سه وزیر زن برمی‌گزینم و از نیروهای کارآمد اصولگرا نیز استفاده می‌کنم.

وی به برقراری رابطه ایران با آمریکا اشاره کرد و متذکر شد: اعتقاد بنده این است که باید رابطه خود با آمریکا را تعریف کنیم و تحریم‌ها لغو شود.

کواکبیان افزود: در چارچوب خطوط قرمز و براساس منافع ملی می‌توانیم رابطه داشته باشیم.

وی، جلوگیری از واردات بی‌رویه، تقویت تولید، اولویت واگذاری کارها به بخش‌خصوصی و... را از جمله برنامه آینده دولت خود عنوان کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، با تصریح بر اینکه شایسته‌سالاری مبنای بنده در انتخاب افراد برای کابینه خود است، فراهم کردن امنیت سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال کشور را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد.

* احمدی‌نژاد 300 اسم را رو کند

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد چند سال است که می‌گوید در جیب کوچک من 300 اسم است، گفت: اگر اینگونه است که احمدی‌نژاد می‌گوید چرا اسامی را رو نمی‌کند.

انتهای پیام/2300/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول